اطلس فرهنگی اهواز تدوین می شود

اطلس فرهنگی اهواز تدوین می شود

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و امور ورزش و جوانان شورای شهر اهواز گفت: کلانشهر اهواز از نظر جمعیتی و تناسب امکانات فرهنگی و توزیع اعتبارات فرهنگی نیاز به نقشه فرهنگی دارد که تدوین این اطلس فرهنگی از طریق جی آی اس فرهنگی به زودی تدوین می شود.

محمدحسین ملایی زمانی روز دوشنبه در هشتادمین جلسه رسمی در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهراهواز با اشاره به طرح الزام شهرداری به تشکیل شورای فرهنگی در شهرداری مرکزی و در شهرداری مناطق هشت گانه افزود: تدوین جی آی اس و اطلس فرهنگی شهر اهواز به زودی نهایی می شود و به زودی به صحن علنی شورا برای بررسی و تصویب ارایه می شود.

وی ادامه داد: نبود هماهنگی پیرامون کارهای فرهنگی در سطح مدیریت شهری اهواز موجب آشفتگی در انجام فعالیت های فرهنگی در سطح شهر شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز بیان داشت: ایجاد شورای فرهنگی شهرداری مرکزی و شهرداری های هشت گانه شهر اهواز به منظور همگرایی، وحدت و حذف موازی کاری در بخش فرهنگی در شهرداری تدوین شده است.

ملایی زمانی اظهار داشت: تشکیل قرارگاه فرهنگی در شهرداری مرکزی و شهرداری مناطق موجب ساماندهی و یکپارچه سازی فعالیت های فرهنگی، ایجاد عدالت فرهنگی، تقویت مساجد و هیات های مذهبی در قالب این قرارگاه فرهنگی پیگیری می شود.

توزیع پول در بخش فرهنگی

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این جلسه با بیان اینکه حوزه فعالیت فرهنگی شهرداری معلوم نیست گفت: دستگاه های فرهنگی مختلفی در سطح شهر با حوزه فعالیت تعریف شده دارد که هم افزایی میان این دستگاه های فرهنگی ضروری است.

حجت الله زارع زاده خاطرنشان کرد: هم افزایی میان دستگاه های مسوول در بخش فرهنگی و شهرداری اهواز باید موجب خروجی و دستاورد ملموس در بخش فرهنگی در سطح شهر شود.

وی با بیان اینکه جز توزیع پول کاری در بخش فرهنگی نشده است بیان کرد: توزیع بودجه تعریف شده در بخش فرهنگی تنها کاری بوده که تا کنون در بخش فرهنگی انجام شده است.

طرح الزام شهرداری به تشکیل شورای فرهنگی در شهرداری مرکزی و در شهرداری مناطق هشت گانه به تصویب اعضای شورای شهر اهواز رسید همچنین بر اساس این طرح شهرداری اهواز ملزم شد دستورالعمل های اجرایی این شورای فرهنگی را تدوین و در قالب لایحه به شورای شهر ارایه کند.

لایحه اصلاح بندهایی از مصوبه دستورالعمل استفاده از اماکن ورزشی شهرداری اهواز از جمله لوایحی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با رای اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر اهواز به تصویب رسید.اصلاحیه لایحه بهای خدمات سازمان مدیریت آرامستان ها دیگر لایحه ای بود که اعضا به این  لایحه نیز رای مثبت دادند.