اصلاح روشنایی بیش از ۵هزار چراغ در معابر فارس

اصلاح روشنایی بیش از ۵هزار چراغ در معابر فارس

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: با هدف مدیریت بهینه بار مصرف برق و همزمان با برگزاری اولین اقدام فراگیر با محوریت عبور از اوج مصرف تابستان۱۴۰۱ سامانه روشنایی ۵۷۰۰ دستگاه چراغ معابر در این استان اصلاح شده است.

حمیدرضا کریمی فرد با اعلام این خبر اظهار کرد: این میزان تعدیل چراغ روشنایی، در مصرف  ۹۰۰کیلووات انرژی برق صرفه جویی به عمل آورد. از ابتدای مهرماه ۹۹ تاکنون نیز روشنایی ۵۷ هزار و ۶۲۰ دستگاه چراغ معابر  اصلاح شده است که این امر بیش از ۱۰ مگاوات صرفه جویی برق را به همراه داشته است.

وی گفت: تعدیل روشنایی چراغ‌ها بدین معناست که چراغ‌های موجود در معابر اصلی سطح و بیرون شهر، به صورت یک درمیان روشن می‌شوند.

این مقام مسئول یادآورشد: مانور اصلاح روشنایی معابر با حضور ۵۴ گروه عملیاتی، ۱۳۵ نفر نیروهای فنی اجرایی و کارشناس ناظر و همچنین بهره‌گیری از ۸۱ دستگاه خودرو سبک و سنگین در ۲۶مدیریت تابعه استان فارس برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در ادامه از همکاری اداره‌های راهداری و حمل و نقل دراین مانور خبر داد و گفت: با همکاری اداره‌های راهداری و حمل و نقل، تعداد یک هزار و ۷۹۰ دستگاه چراغ روشنایی بین شهری تعدیل شدند که صرفه جویی ۵۰۰ کیلوواتی برق را به دنبال داشت.

کریمی فرد، ارزیابی آماده به کاری مولدهای اضطراری، را از جمله اهداف این مانور برشمرد و افزود: ارزیابی آماده به کاری سامانه‌های اطلاع رسانی خاموشی"برق من" و "پاسخگویی ۱۲۱"، تعدیل روشنایی معابر و تکمیل آرایش یک درمیان در شبکه‌های توزیع، جلب همکاری اداره‌های راهداری و حمل و نقل در تعدیل روشنایی بین شهری، نیز از اهداف این مانور بود که با موفقیت به مرحله اجرا درآمدند.

وی در خاتمه ضمن دعوت کلیه مشترکان اعم از صاحبان صنایع، مصارف خانگی، اداری و عمومی به مدیریت مصرف برق در تابستان پیشرو، ابراز امیدواری کرد: امسال نیز با مشارکت وهمکاری همگانی، بتوانیم برق پایدار و مطمئن برای هم استانی‌ها تامین نموده و با موفقیت از نقطه اوج مصرف بار عبور کنیم.