اسکالونی: می‌دانیم موقع باخت چه کار کنیم

سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین همانند مسی از کاپیتان حریف آلبی‌سلسته تمجید کرد

اسکالونی: می‌دانیم موقع باخت چه کار کنیم
بازی دشواری با کرواسی خواهیم داشت

لیونل اسکالونی در نشست خبری پیش از دیدار تیمهای ملی آرژانتین و کرواسی در مرحله نیمهنهایی جام جهانی 2022  قطر اظهار داشت: بازی بسیار دشواری داریم و میدانیم کرواسی یک تیم واقعی است. آنها سبک بازی خودشان را عوض نمیکنند و کار را برای ما سخت خواهند کرد.

وی در مورد حاشیههای دیدار با هلند در مرحله یکچهارم نهایی جام جهانی گفت: بازی با هلند همانگونه بود که تصور میشد. در چنین دیدارهایی، لحظات متفاوت و بحثهایی پیش میآید. میدانیم هنگام پیروزی یا شکست چگونه رفتار کنیم و باید از همه صحبتهای مطرح شده دوری کنیم. به حریف خودمان احترام گذاشتیم.

سرمربی آرژانتین با بیان اینکه شاگردانش پس از شکست مقابل عربستان سعودی هیچ اعتراضی مطرح نکردند، گفت: در کوپا آمهریکا قهرمان شدیم و بازیکنان با همه خوش و بش کردند. یکی از زیباترین تصاویر از این بازی، عکسی بود که مسی، پاردس و نیمار در تونل کنار هم بودند.

اسکالونی با بیان اینکه آلبیسلسته در هر مسابقه تمام تلاش خود را میکند، یادآور شد: انتظار یک بازی بسیار دشوار خواهیم داشت. صرف نظر از اینکه باید نحوه بازی رقبا را لحاظ کنیم، سبک بازی ما برابر کرواسی تغییر نمیکند. با بازیکنان صحبت میکنیم و احساسات همدیگر را به اشتراک میگذاریم. مهمترین دیدار ما بازی فرداست و باید بدانیم که در فوتبال، همیشه بهترین تیم قهرمان جام جهانی نمیشود.

وی با تمجید از فوق ستاره تیمش که نقشی انکارناپذیر در راهیابی آرژانتین به مرحله نیمهنهایی داشت، خاطرنشان کرد: لیونل مسی کاپیتان و رهبر ماست که انگیزه بیشتری به بازیکنان میدهد. او افتخار و اشتیاق برای ادامه بازی کردن دارد که حسدبرانگیز است. مسی مرا شگفتزده نمیکند و بهترین اتفاق این است که از بازی او لذت ببریم.

سرمربی آرژانتین در مورد وضعیت دو بازیکن مصدوم تیمش گفت: دی ماریا و دهپائول میتوانند بازی کنند و باید شرایط آنها را در تمرین ببینیم. دو بازیکن ما محروم هستند که باید این مسئله را حل کنیم. اگر کارهای لازم را انجام دهیم، مسیرمان برای رسیدن به هدفمان آسانتر خواهد بود. کرواسی را آنالیز کردهایم و میدانیم آنها کار تیمهای زیادی را سخت کردهاند. کارمان را انجام میدهیم تا بدانیم که چگونه میتوانیم به کرواسی ضربه بزنیم. میدانیم رقیب از چه راهی توانایی ضربه زدن به ما را دارد.

اسکالونی درخصوص بازی کردن لوکا مودریچ، هافبک باتجربه رئال مادرید در ترکیب کرواسی اظهار داشت: دیدن مودریچ در حال بازی کردن اتفاقی خوشایند است. هر کسی که فوتبال را دوست دارد، میخواهد بازیکنانی چون مودریچ را در زمین فوتبال ببیند. او از لحاظ فوتبالی و رفتاری الگویی خوب به شمار میرود.