زمانی برای درخشش در آسیا

 فرشید اسماعیلی آماده حضور در ترکیب فولاد خوزستان در لیگ قهرمانان قاره کهن

زمانی برای درخشش در آسیا
«فرشید» در اندیشه بازگشت رویایی

فرشید اسماعیلی، هافبک باتجربه سابق استقلال بدون‌تردید جزو بدشانس‌‍ترین بازیکنان‌های فوتبال کشورمان در سال‌های اخیر بوده است؛ بازیکنی که بعد از گذراندن یک دوره ناموفق در لیگ ستارگان قطر، به‌دنبال احیای دوباره خود در لیگ برتر ایران بود اما بلافاصله بعد از امضای قرارداد با فولاد، پیش از آنکه در جمع شاگردان جواد نکونام به میدان برود، مصدوم شد. سرمربی فولاد امیدوار بود که ستاره تیمش بتواند خیلی زود به ترکیب قرمزپوشان اهوازی بازگردد اما بعد از بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که اسماعیلی به دلیل پارگی رباط صلیبی، قادر به همراه فولاد نیست.

اسماعیلی تا پایان نیم‌فصل نخست، مشغول مداوا و درمان بود و بعد از آنکه نیم‌فصل دوم آغاز شد، در تمرینات فولاد حضور پیدا کرد تا رفته‌رفته بتواند به شرایط مسابقه بازگردد و خود را برای حضور در جمع شاگردان جواد نکونام آماده کند. سرمربی جوان فولادی‌ها با وجود رسیدن ستاره تیمش به مرز آمادگی، تصمیم گرفت تا به او استراحت بدهد تا بتواند در لیگ قهرمانان آسیا با خیالی آسوده از هافبک باتجربه فولاد رونمایی کند.

بازگشت به میادین بعد از 347 روز!

هافبک سابق استقلال که بعد از جدایی از جمع آبی‌پوشان پایتخت به لیگ ستارگان قطر پیوست، در تیم العربی روزهای پرنوسانی را گذراند و در نهایت با ثبت یک گل و یک پاس گل کارش را در فوتبال قطر خیلی زود به پایان رساند؛ کارنامه‌ای که از هافبکی خلاق و باتجربه مثل فرشید اسماعیلی که سابقه درخشش در دربی پایتخت را هم دارد، اصلاً قابل‌پذیرش نیست.

فرشید اسماعیلی آخرین‌بار در مصاف العربی و ام‌صلال در هفته بیست‌ودوم فصل گذشته لیگ ستارگان قطر به میدان رفت؛ مسابقه‌ای که پنجشنبه نوزدهم اسفندماه 1400 به انجام رسید و یاران اسماعیلی با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسیدند. هافبک سابق آبی‌ها بعد از این مسابقه، دیگر در لیگ ستارگان به میدان نرفت و سپس به فوتبال ایران آمد اما مصدومیت شدید مانع بازگشت او به میادین شد.

فولاد خوزستان به عنوان تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا، روز دوشنبه اول اسفندماه در ورزشگاه الثمامه قطر باید مقابل الفصیلی عربستان قرار بگیرد که به‌نظر می‌رسد در این مسابقه حساس به صورت رسمی از فرشید اسماعیلی در ترکیب فولاد پرده‌برداری خواهد شد تا بعد از 347 روز دوری از میادین، اسماعیلی بتواند در ترکیب قرمزپوشان اهوازی به میدان برود. بازیکنی که جواد نکونام امید زیادی به درخشش او دارد تا بتواند با تکیه بر عملکرد خوب فرشید اسماعیلی، تیمش را از روزهای بحرانی نجات بدهد.

کارنامه قابل‌قبول در آسیا به کمک فولاد می‌آید؟

هافبک 28ساله قرمزپوشان اهوازی پیش از آنکه به فولاد بپیوندد، روزهای خوبی را همراه استقلال در لیگ قهرمانان آسیا گذراند و حتی سابقه کاپیتانی در این رقابت‌ها را هم در لباس استقلال دارد. اسماعیلی در دوران حضورش در جمع آبی‌پوشان پایتخت، توانست در 28 مسابقه در لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود که در این دیدارها، او 4 بار در نقش گلزن درخشید و 10 بار هم سازنده گل برای تیمش بود تا به صورت میانگین، در هر 2 بازی حداقل روی یک گل تاثیرگذار بوده باشد!

اسماعیلی که انگیزه دارد تا شمار بازی‌هایش در لیگ قهرمانان آسیا را به عدد 30 برساند، امیدوار است مقابل الفصیلی عربستان در ترکیب قرمزپوشان اهوازی به میدان برود تا ضمن انجام اولین بازی برای تیم فولاد، بتواند آمار خود در لیگ قهرمانان را هم بهبود بخشد و با تکیه بر تجربه آسیایی بالای خود و سابقه بازی در کشور قطر در مسیر صعود فولاد به جمع 8 تیم برتر آسیا به شاگردان نکونام یاری رساند.