استقبال سلطان عمان از آیت‌الله رئیسی در فرودگاه مسقط

استقبال سلطان عمان از آیت‌الله رئیسی در فرودگاه مسقط

آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» امروز دوشنبه دوم خرداد به دعوت رسمی پادشاه عمان در صدر هیأتی بلندپایه و برای سفری یک روزه به این کشور سفر کرد.

وی در بدو ورود به فرودگاه ویژه سلطنتی مسقط، مورد استقبال مقامات عالی این کشور قرار گرفت و دقایقی پیش آیین استقبال رسمی از رئیس جمهور کشورمان  در کاخ سلطان عمان آغاز شد.

ملاقات رسمی در کاخ العالم و دیدار دوجانبه با «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان، ملاقات با معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه، دیدار اعضای هیأت‌های دو کشور و امضای چند سند همکاری، دیدار با ایرانیان مقیم و دیدار با تجار و فعالان اقتصادی عمانی از جمله برنامه‌های سفر آیت‌الله رئیسی به این کشور است.

اهداف این سفر ارتقای روابط در حوزه‌های تجارت، حمل و نقل، انرژی، گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت تصمیم و اراده مشترک تهران - مسقط است.

این پنجمین سفر خارجی آیت‌الله رئیسی در طول دوره فعالیت دولت سیزدهم و نخستین سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عمان در دوره سلطان جدید این کشور است.

رئیس جمهور پیش از این در راستای تقویت روابط ایران با کشورهای منطقه، به تاجیکستان، ترکمنستان، روسیه و قطر سفر کرده بود.

پیشتر در راستای ایجاد زمینه‌های گسترش روابط اقتصادی و تجاری ایران و عمان، هیأتی ۵۰ نفره از تجار و فعالان اقتصادی ایران هفته گذشته به این کشور سفر کردند.

آیت‌الله رئیسی پیش از عزیمت به عمان گفت: سفر به عمان در راستای توسعه سیاست همسایگی انجام می‌شود این سفر و از نظر ما بسیار دارای اهمیت است. روابط سیاسی و اقتصادی ما با کشور دوست، برادر و همسایه‌مان عمان خوب است. اما این سطح از روابط برای هیچ یک از این دو کشور قابل قبول نیست. برای همین تصمیم و اراده هر دو کشور به ارتقا سطح روابط سیاسی و اقتصادی است و روابط دو کشور می‌تواند توسعه یابد.

رئیس جمهور عنوان کرد که توسعه روابط دوجانبه مورد بحث است و روابط منطقه‌ای در گفت‌وگوی دو طرف خواهد بود و همکاری‌های دو کشور در مسائل و حوزه مختلفی که در منطقه وجود دارد، هم از موضوعات این سفر است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه حمل و نقل، انرژی، گردشگری به ویژه گردشگری سلامت می‌توانیم روابط بیشتری تعریف کنیم. در این سفر با همکاری دستگاه‌های مختلف اداری تفاهم نامه‌هایی بین دو کشور به امضاء می‌رسد و اجراییات آن به دنبالش پیگیری می‌شود.