استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای در کشور انکار ناپذیر است

استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای در کشور انکار ناپذیر است

امام جمعه یاسوج گفت: در بخش‌های صلح آمیز برق، نفت و گاز، کشاورزی، پزشکی کشور و به خصوص در زمینه سرطان‌ها نیاز به انرژی هسته ای داریم و استفاده از آن انکارناپذیر است،

آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه امروز ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۱ شهر یاسوج افزود: از عوامل تقرب و انس با خداوند توجه و تلاوت قرآن و تلاش در فهمیدن دستورات کتاب آسمانی خداوند است قرآن که هدایتگر انسانها بوده و پیامبر اسلام فرموده در بین شما دو چیز را به یادگار گذاشته‌ام یکی از آنها قرآن و دیگری اهل بیت است اگر به هر دو تمسک جویید هرگز گمراه نمی شوید زیرا گمراهی بر اثر غفلت از دستورات خداوند است قرآن قلب‌های مرده را زنده می کند.

وی اظهارکرد: قلب‌ها مثل آهن زنگ می زند جلای قلب ذکر خداوند و تلاوت قرآن است ثواب قرائت قرآن بسیار زیاد بوده و اگر کسی به دنبال فهمیدن دستورات قرآنی باشد ثواب آن به اندازه فرستادگان، انبیا و مرسلین خواهد.

امام جمعه یاسوج با اشاره به مجالس لهو و لعب خاطرنشان کرد: در چنین مجالس و اماکنی شیاطین حضور دارند و انسان ها به انحراف کشیده می شوند خانه ها و منازل و مکان هایی که قرآن تلاوت می شود رحمت و برکت در آن نازل خواهد شد و آن منازل می‌درخشند زمین، زمان و آسمان چنین خانه‌هایی را درک می کنند متاسفانه در بسیاری از منازل ثوابی دیده نمی‌شود جلسات آنها خالی و عاری از ثواب بوده و باید در ماه مبارک رمضان منازل خود را با تلاوت قرآن منور کنند.

حسینی با اشاره به در پیش بودن روز فناوری هسته ای تصریح کرد: هیچ کشوری نمی تواند خود را از این علم محروم کند در کشاورزی و پزشکی و به خصوص در بیماری سرطان‌ها و توده‌های سرطانی نیاز به انرژی هسته ای داریم و استفاده از آن انکارناپذیر است، همچنین برای تولید برق مهم بوده و از ضروریات به شمار می‌رود در سال‌های کم‌آبی که نمی‌توان از تولیدات برق‌آبی استفاده کرد باید برق خود را از این ظرفیت بزرگ تامین کنیم.

وی ادامه داد: انرژی هسته‌ای در مدیریت منابع آب و همچنین در نفت و گاز از ضروریات‌ مهم است که متاسفانه غربی‌ها و صهیونیست، ایران اسلامی را به بمب هسته‌ای متهم می‌کنند در حالی که خودشان تاکنون از آن استفاده کرده اند و با پیشرفت بشریت مخالف هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با وجود همه تلاش‌های آنها جمهوری اسلامی در این زمینه در حال پیشرفت است، آن‌ها کار خود را انجام می‌دهند و ما نیز کار خود را انجام خواهیم داد و ملت اهل فرهنگ و اهل مذاکره هستیم اما زیر بار زور و قلدری نخواهیم رفت.

حسینی به سالروز تاسیس بنیاد مسکن در سال ۵۸ به فرمان حضرت امام راحل اشاره و تاکید کرد: امام توجه ویژه به مسکن داشت و باید سرپناه مردم را مورد توجه قرار دهیم که اکنون با مشکل جدی در این زمینه روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه طرح های بسیار خوبی مثل طرح مسکن مهر در کشور اجرا شده که باید با ارتقای کیفیت این طرح ادامه پیدا می‌کرد، بیان کرد: اکنون نیز باید این مشکل حیاتی را از پیش روی مردم برداریم.