استاندار: ۶٨ درصد مصرف برق خوزستان، مصارف خانگی است

استاندار: ۶٨ درصد مصرف برق خوزستان، مصارف خانگی است

استاندار خوزستان امروز دوشنبه‌ ٢٣ خردادماه در حاشیه بازدید از شرکت توزیع نیروی برق اهواز، اظهار کرد: با توجه به اینکه اوج مصرف برق در فصل تابستان است، میزان مصارف و تولید باید رصد شود تا بتوان آن را مدیریت کرد، که مرکز دیسپاچینگ شرکت توزیع برق اهواز این امر مهم را بر عهده دارد.

صادق خلیلیان بیان کرد: خوزستان یک استان صنعتی و در فصل تابستان از نظر برق پر مصرف بوده و در عین حال یکی از مراکز تولید برق نیز است.

وی تصریح کرد: مصارف خانگی برق ۶٨ درصد کل مصرف برق استان را شامل می‌شود و مابقی مصارف صنعتی، خدماتی، تجاری و اداری هستند.

خلیلیان افزود: دولت ساعت کار اداری را تنظیم کرده که بعد از تعطیلی ادارات شاهد کاهش پیک مصرف هستیم.

استاندار خوزستان گفت: توافقاتی مابین بخش‌های تولید برق و صنایع انجام شد تا مصارف آن ها را نیز مدیریت کرد و در عین حال صنایع نیز بتوانند تولیدات خود را داشته باشند.

خلیلیان تشریح کرد: با تمهیداتی که اندیشیده شد امیدواریم هیچگاه قطعی برق خانگی نداشته باشیم، شهروندان نیز حداکتر مراعات در مصرف برق را داشته باشند تا بتوانیم به سلامت از فصل تابستان عبور کنیم.

استاندار خوزستان امروز دوشنبه‌ ٢٣ خردادماه از شرکت توزیع نیروی برق اهواز بازدید و در روند میزان بار لحظه‌ای مصرف برق در سطح شهر اهواز و ادارات، شرکت‌ها، سازمان‌ها و میزان بار خطوط توزیع برق در اهواز، کارون، باوی و حمیدیه قرار گرفت.