استاندار: کهگیلویه و بویراحمد برای برقراری پرواز یاسوج به عمان مصمم است

استاندار: کهگیلویه و بویراحمد برای برقراری پرواز یاسوج به عمان مصمم است
سرعت عمل در این کار برای استان خیلی مهم است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان برای برقراری پرواز یاسوج به کشور عمان تصمیم جدی گرفته و آماده است تا شرکت هواپیمایی الرفاء خط پروازی یاسوج – عمان را راه اندازی کند.

سید علی احمدزاده روز سه شنبه در دیداری با نماینده ای از آژانس هواپیمایی الرفاء در یاسوج، اظهار داشت:سرعت عمل در این کار برای استان خیلی مهم است.

وی افزود: در این استان ۲ فرودگاه یاسوج و گچساران آمادگی برقراری ۲ تا ۳ پرواز در هفته را دارند و به مرور قابل توسعه و افزایش پروازها می باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای پروازهای بین المللی باید شروعی داشته باشیم، اضافه کرد: برای تامین هواپیما و راه اندازی پروازها قطعا مسئله تسهیلات و آورده آن هم مورد توجه خواهد بود.

‌احمدزاده ابراز داشت: با برقراری این پروازها، استان به لحاظ گردشگری از جمله بوم گردی، صادرات، واردات و زمینه برای معرفی توانمندی ها، ظرفیت های استان  و جذب سرمایه گذار فراهم می شود.

وی تاکید کرد: فرودگاه یاسوج اکنون آماده این پروازها می باشد و برای فرودگاه گچساران قول تامین و نصب کامل تجهیزات گرفته شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: جام جهانی قطر هم در پیش است و همجواری آن با کشور عمان به اهمیت موضوع  می افزاید و علاوه بر جابجایی توریسم و مسافر محصولات لازم از جمله آب معدنی که ۱۶ کارخانه تولید آب معدنی با کیفیت بالا داریم می تواند زمینه ساز برای آغاز این پروازها باشد.

وی از دیگر توانمندی های منحصر به فرد استان گیاهان دارویی و تنوع آنها، محصولات بهداشتی و آرایشی و شوینده های گیاهی که همه طبیعی هستند اشاره کرد و افزود: این استان دارای میوه ها و از جمله سیب با کیفیت بالا برای صادرات می باشد.

احمدزاده، رودخانه های فراوان، چشمه زارها، مکان های گردشگری طبیعی، تاریخی و فرهنگی و قله های رفیع دنا برای کوهنوردی در استان را از دیگر ظرفیت ها در حوزه گردشگری در این استان مطرح کرد.

ابوالفضل غلام رضازاده نمایند شرکت هواپیمایی الرفاء نیز گفت: این شرکت آمادگی کامل برای راه اندازی پرواز یاسوج به کشور عمان را اعلام می کند و از هم اکنون پیگیر برقراری این پروازها خواهیم بود.