هر اقدامی که منجر به مهاجرت روستاییان به شهرها شود، خیانت است

هر اقدامی که منجر به مهاجرت روستاییان به شهرها شود، خیانت است

استاندار فارس با تاکید براین که اقدامات در روستاها باید با هدف کاهش مهاجرت به حاشیه شهرها باشد افزود: هر اقدامی که منجر به مهاجرت از روستاها به سمت شهرها گردد ،خیانت به استان است چرا که با امید واهی ساکنان روستاها راهی حاشیه شهرها می شوند و با مشکلات متعدد روبرو می گردند.

 محمد هادی ایمانیه روز دوشنبه در کارگروه سلامت، زنان و امور خانواده با اشاره به موضوع الحاق روستاها به شهر شیراز گفت تعداد ۱۲ روستا در حاشیه شهر شیراز وجود دارد که با محوریت فرمانداری شیراز باید یک برنامه جامع برای آنها تهیه گردد. برنامه ای که از مهاجرت روستاها به شهرها جلوگیری نماید

  استاندار فارس با بیان اینکه وضعیت ۱۲ روستای شیراز  با حضور روسای ادارات شهرستان شیراز و انعقاد تفاهم نامه با حضور فرماندار برای رفع مشکلات آنها باید بررسی شود  تصریح کرد: یکی از مشکلات روستاهای حاشیه های کلان شهر شیراز بالا بودن آبهای سطحی است که برای رفع این مشکل ابتدا باید وظایف هر دستگاه تعریف گردد.

 به گفته ایمانیه در کنار آسیب شناسی مطلوب ازمشکلات و نیازهای روستاها باید راهکارهای مناسب نیز ارایه شود.باید در روستاها ابتدا به دنبال ارتقای کیفیت زندگی و ارایه خدمات متناسب مانند راه سازی، بهداشت و درمان و فعالیت‌های فرهنگی و آب و فاضلاب باشیم و بعد از آن درباره الحاق آنها به عنوان یک راهکار برای ارتقا وضعیت تصمیم گیری شود.

 نماینده  دولت در استان فارس با بیان اینکه باید راههای تامین اعتبار رفع نیازهای روستاهای حاشیه ای شهر شیراز نیز شناسایی گردد تاکید کرد : نخستین  اقدامات در روستاها جلوگیری از آسیب های اجتماعی و راهکارهای پیشگرانه است.

  تسهیل در طرح های هادی ۱۲ روستایی حاشیه شهر شیراز ، تشکبل جلسات با نمایندگان دستگاه های آبفا ، بهداشت و درمان، راه و شهر سازی و بنیاد مسکن در حوزه شهرستان شیراز موضوعی بود که ایمانیه در این جلسه به فرماندار شیراز ماموریت داد که به آن بپردازد. 

 استاندار فارس با اشاره به ضرورت نظارت بر ساخت و سازها در روستاها براساس اجرای طرح هادی عنوان کرد: متاسفانه به دلیل کمرنگ بودن نظارت ها در روستا ساخت و سازهای خارج از طرح هادی صورت می گیرد و مشکلات معتدد و پی در پی  رخ می دهد که ما را در سیکل معیوب به عنوان عدم نظارت بر ساخت و ساز قرار می دهد. 

 ایمانیه مهمترین کار برای ۱۲ روستا را تثبیت وضعیت موجود و تسریع در اجرای طرح هادی دانست و گفت: باید در اجرای طرح هادی دهیاران نظارت کامل داشته باشند تا ساخت و سازهای خارج از حریم روستا رخ ندهد و در این مسیر از خطاها چشم پوشی نکنیم تا شاهد شرایط وضعیت پیش رو در روستاهای حاشیه‌ای نباشیم.

  به باور استاندار فارس باید در روستاها ابتدا به دنبال ارتقای کیفیت زندگی و ارایه خدمات متناسب مانند راه سازی ، بهداشت و درمان باسیم و بعد از آن درباره الحاق آنها به عنوان یک راهکار برای ارتقا وضعیت تصمیم گیری گردد.

 طی ۶ هفته و هر هفته بررسی وضعیت ۲ روستا موضوعی بود که استاندار فارس به آن پرداخت و از مدیران خواست در این جلسات ضمن شناسایی  نیازها و راههای رفع مشکلات در کنار وظایف دستگاه ها درباره راه‌های تامین اعتبار نیز رایزنی و گفتگو شود.

تدبیر در کاهش بیماری سالک در روستاها و حاشیه شهرهای استان فارس

 کاهش حداقل ۵۰ درصدی آمار تعداد بیماران به سالک در شهرستان های استان فارس موضوع دیگری بود که استاندار فارس در این کارگروه به آن پرداخت و تصریح کرد: یکی از مشکلات استان فارس شیوع بیماران سالک است که فرمانداران شهرستان های استان با هماهنگی دانشگاههای  علوم پزشکی  اطلاعات جامع از این بیماری روش های پیشگیری و راههای درمان را در اختیار فرمانداران قرار دهند.

 ایمانیه با بیان اینکه وظایف فرمانداران ، شهرداران و بخشداران و دهیاران باید هدف گذاری شود که از اردیبهشت ماه تا شهریورماه چه اقداماتی باید انجام دهیم خاطر نشان کرد: در کنار هدف گذاری وظایف این ۴ نهاد مسئول باید کمک های سایر دستگاه ها نیز شناسایی و به آنها ابلاغ گردد. 

 استاندار فارس با اشاره به هدف گذاری کاهش حداقل ۵۰ درصدی تعداد بیماران سالک در فارس نسبت به سال ۱۴۰۰ باشد گفت: این یک وظیفه برای فرمانداران است و در صورت کاهش بیشتر از این میزان بسته های تشویقی باید در نظر گرفته شود.

 ایمانیه با تاکید بر ضرورت استفاده از همراهی و همکاری مردم در کاهش بیماری سالک تصریح کرد یکی از کانون های رشد و نمو پشه سالک مراکز انباشت نخاله ساختمانی است که در کنار اجبار بر جمع آوری این زباله ها توسط مردم و مالکانی که در حال ساخت و ساز هستند باید از کمک مردم در رفع کانون های رشد این بیماری استفاده کرد.

 به باوراستاندار فارس آمار سالک در استان فارس را می توان با همراهی مردم به شکل مطلوبی نسبت به سایر استانها به شدت کاهش داد.