استاندار فارس: موضوع معتادان متجاهر در شیراز خاتمه پیدا خواهد کرد

استاندار فارس: موضوع معتادان متجاهر در شیراز خاتمه پیدا خواهد کرد

استاندار فارس گفت: این مژده را خواهیم داد که به زودی موضوع معتادین متجاهر در شیراز خاتمه پیدا خواهد کرد.

محمد هادی ایمانیه ظهر امروز در آئین افتتاحیه اولین مرکز هوشمند آموزشی درمانی اعتیاد کشور، نوید تأسیس اردوگاه شماره 3 در شهرستان مرودشت را داد و اظهار داشت: با اعلام خبر سردار حبیبی فرمانده نیروی انتظامی استان فارس مژده تأسیس اردوگاه شماره 3 در یک پادگان در شهرستان مرودشت داده شده و مجوزات آن به زودی از تهران اخذ می شود و با مشارکت دستگاه های متولی به زودی این اردوگاه احداث می شود.

وی با اشاره به افتتاحیه این مرکز هوشمند، گفت: این اقدام یک نمونه بین المللی است و این طرح و طرح احرار که در قالب بیست گروه مردمی در راستای پاکسازی روستاهای عاری از موضوع اعتیاد اجرا می کنند هر دو ، طرح بین المللی هستند.

استاندار فارس در این مراسم خاطر نشان کرد: این مژده را خواهیم داد که به زودی موضوع معتادین متجاهر در شیراز خاتمه پیدا خواهد کرد و با اقدامات ریشه ای که انجام می شود کمک می شود تا معتادی ایجاد نشود و یا در خفا باشد.

ایمانیه با بیان اینکه در این مرکز هوشمند در مباحث مربوط به موضوعات نرم افزاری کاری که با همت دستگاه ها انجام می شود اقدامی  بین المللی و قابل الگو برداری خواهد بود، گفت: امید است با حضور نمایندگان سازمان بهداشت جهانی در استان فارس و مشاهده آنچه که اتفاق می افتد راهی باشد برای برخی از کسانی که آنرا به عنوان بن بست تلقی کردند، اما این بن بست با جهاد و همت قابل شکستن است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در ارتباط با مسائل درمانی باتوجه به اینکه یک کار تیمی با مشارکت سپاه پاسداران استان، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، بهزیستی ، شهرداری و سایر دستگاه های اجرایی دیگر شکل گرفته، امید است این مددکاری که به عنوان الگو برای خانواده های معتادین متجاهر اتفاق می افتد کمک کننده باشد و پس از گذراندن دوره ترک اولیه ، فرد دارای بیماری اعتیاد و خانواده آن رها نشوند.

معاون اجتماعی سپاه فجر فارس به برخی از برنامه های اجرایی این مرکز درمانی هوشمند اشاره کرد و گفت: این مرکز تنها یک مرکز درمانی نبوده و توجه به آموزش به عنوان اولویت است که در این راستا اقدام بزرگی با حمایت استانداری فارس و سپاه فجر استان صورت گرفت که مردمی کردن مقابله با اعتیاد در دستور کار قرار گرفت.

محمد جعفر دوستدار، عنوان کرد: امروز این ادعا را داریم که 200 هسته مردمی مقابله با اعتیاد در سراسر استان در حال ارائه خدمت هستند.

اجرای طرح یاریگران زندگی برای دانش آموزان در قالب برگزاری اردوهای آموزشی، برنامه های فرهنگی، معنوی و ارائه مشاوره بهبودی در جهت اشتغالزایی معتادین متجاهر پس از بهبودی کامل از دیگر برنامه های اجرایی این مرکز هوشمند بود که معاون اجتماعی سپاه فجر فارس به آن اشاره کرد.

سرهنگ هاشم جمالی جانشین قرارگاه اجتماعی، امنیتی حضرت احمد ابن موسی(ع) نیز بیان کرد: این قرارگاه در 31 محله شیراز در حوزه رفع محرومیت زدایی و اشتغالزایی و مسائل اجتماعی در حال فعالیت بوده و اقدامات مؤثری انجام می دهد.‌

وی افزود: شهر شیراز تنها یک کمپ ماده 16 با ظرفیت 500 نفر بیشتر ندارد که تعداد بسیاری از تعداد معتادین متجاهری در آن جا  هستند. اما متأسفانه این کمپ جوابگوی شهر شیراز نیست.

سرهنگ جمالی گفت: از این میزان معتاد متجاهر در کمپ ماده 16 بالغ بر 30 درصد از آنها از شیراز، 68 درصد سایر شهرستان های استان و 42 درصد افراد متعلق به سایر استان هاست و میهمان نوازی شیرازی ها موجب  شده است تا معتادین متجاهر از شهرهای دیگر همچون کرمان، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد به شیراز بیایند.

جانشین قرارگاه اجتماعی، امنیتی حضرت احمد ابن موسی(ع) اضافه کرد: شهرستان شیراز تعداد 33 کمپ ماده 15 دارد که بسیاری از آنها تعطیل هستند که با افتتاح این مجموعه دو مرکز ماده 16 جهت نگهداری از معتادین متجاهر ایجاد می شود.