استاندار: دخالتی در انتصابات آموزش و پرورش فارس نخواهم داشت

استاندار: دخالتی در انتصابات آموزش و پرورش فارس نخواهم داشت
محمدهادی ایمانیه استاندار فارس

استاندار فارس تصریح کرد که به هیچ وجه تحت فشار هیچ کسی در انتصابات پیش رو در آموزش و پرورش این استان دخالتی نخواهد داشت.

محمدهادی ایمانیه، درباره انتصابات در اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: مدیر کل آموزش و پرورش تصمیم گیرنده نهایی برای تغییر در روسا و معاونان این اداره کل در سطح استان هستند. اینکه برخی از گزینه ها برای انتصابات معرفی و پیشنهاد شود اشکالی ندارد اما به هیچ وجه تحت فشار هیچ کسی دخالتی در انتصابات پیش رو نخواهم داشت.

وی با اشاره به  اهمیت و اثر گذاری معلم در جامعه، یکی از شغل‌های مهم جوامع انسانی با توجه به نقش و جایگاه تربیتی آن، شغل معلمی دانست و افزود: پرداختن به مسائل جوانان گام دوم انقلاب بسیار حایز اهمیت است، چرا که تحول در جامعه از طریق معلمان رقم می‌خورد. تحول معلمان از طریق تاثیر گذاری  آنها با آموزش دانش آموزان و انتقال آموزش و پرورش به خانواده رقم می‌خورد.

رئیس هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان فارس با ابراز امیدواری نسبت به رفع مشکلات سخت افزاری این دانشگاه، گریزی به اهمیت جایگاه معلم و دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک اولویت در بیانات مقام معظم رهبری زد و جایگاه دانشگاه فرهنگیان را  از سایر مراکز علمی در استان بالاتر عنوان کرد و این جایگاه را به نقش معلمان درجامعه مرتبط دانست.

رئیس شورای آموزش و پرورش فارس همچنین تغییر نگاه در آموزش پرورش از هزینه‌ای به سرمایه ای را یک الزام دانست و اظهار داشت: هزینه کردن در مسائل تعلیم و تربیت بزرگترین سرمایه گذاری است، چرا که نیروهای تعلیم یافته می توانند در کارخانه و مراکز تولید اشتغال و ثروت موثر واقع شوند.

احصاء و شناسایی انتظارات از سازمان ودستگاه دولتی بر اساس سند تحول  آموزش و پرورش و مطرح کردن این وظایف در جلسه شورای اموزش و پرورش استان فارس از دیگر مواردی بود که استاندار فارس به آن اشاره و از مدیر کل آموزش و پرورش خواست نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشد.