استاندار: ۱۹۰ روستای استان بوشهر در مسیر سیلاب قرار دارد

استاندار: ۱۹۰ روستای استان بوشهر در مسیر سیلاب قرار دارد

استاندار بوشهر گفت: ۱۹۰ روستای استان در مسیر سیلاب قرار دارد که باید نسبت به مدیریت، کنترل و هدایت سیلاب برای جلوگیری از وارد شدن آب به روستاها اقدام شود.

احمد محمدی‌زاده پیش از ظهر جمعه در آئین افتتاح ۴۰ هزار متر مربع آسفالت معابر روستایی در تنگستان اظهار داشت: یکی از مهمترین رسالت‌ها و مأموریت‌های مسئلان، توسعه خدمات‌دهی در سطح روستاها است.

وی با اشاره به اینکه مردم شایسته دریافت بهترین و بیشترین خدمات هستند خاطرنشان کرد: روستاهای استان در عمران و آبادانی، سلامت، ایمنی و بهداشتی، معیشت و اقتصادی باید نمونه در سطح کشور شود.

استاندار بوشهر از تسریع در اجرای طرح‌های عمران روستایی در استان خبر داد و بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها روستاها بلکه شهرهای استان بوشهر هم از بسیاری از خدمات اولیه بی‌بهره بودند.

وی اضافه کرد: به برکت نظام اسلامی ایران اکنون روستاها از خدمات گوناگون بهره‌مند هستند و بهبود وضعیت درآمدی و معیشت مردم در روستاها از اولویت‌های دولت آیت‌الله رئیسی است.

محمدی‌زاده مقاوم‌سازی منازل روستایی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: امسال دو هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی روستایی استان بوشهر بهسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی می‌شود که تاکنون عملیات اجرایی دو هزار واحد مسکونی آن آغاز شده است و مابقی بر اساس برنامه زمانبندی اجرا می‌شود.

نوسازی منازل روستایی

استاندار بوشهر کنترل سیلاب و حفاظت از روستاهای در مسیر سیل را از دیگر برنامه‌های دولت دانست و افزود: ایمن‌سازی روستاها و اماکن روستایی در برابر روان آب و سیلاب‌ها از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است.

محمدی‌زاده با اشاره به ۱۹۰ روستا در مسیر سیلاب قرار دارد گفت: ساکنان این روستاها در زمان بارندگی نگران جاری شدن سیل هستند که مدیریت، کنترل و هدایت سیلاب برای جلوگیری از وارد شدن آب روان در روستاها در دستور کار بنیاد مسکن قرار دارد.

وی سه اقدام اساسی، آسفالت معابر، کنترل سیلاب و بهسازی و نوسازی منازل روستایی را در اولویت برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان دانست و خاطرنشان کرد از طرح‌های بنیاد مسکن دولت انقلابی و مردمی به جد حمایت و پشتیبانی می‌کند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه اینگونه فعالیت‌ها با مشارکت جمعی در روستاهای استان انجام می‌شود تصریح کرد: این طرح‌ها در روستاها با مشارکت جمعی با محوریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و فرمانداران اجرا می‌شود که همکاری و مشارکت شوراهای اسلامی، دهیاران، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و بخشداران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مردم در اجرا طرح‌های عمرانی در روستاها ستودنی است.

وی با اشاره به اجرا طرح بهسازی و نوسازی مسکن و عمرانی آبادانی روستاهای استان توسط بنیاد مسکن گفت: با اجرا این طرح‌ها ایمنی منازل و روستاهای استان در برابر زلزله و سیلاب ارتقا یافته است.