استاندار بوشهر: خلیج فارس را هم شیرین کنیم، کم است

استاندار بوشهر: خلیج فارس را هم شیرین کنیم، کم است
یکی از راه‌های مهم برای مصرف بهینه آب بهره‌مندی از آب کولر است

استاندار بوشهر عنوان کرد: اگر همه خلیج فارس را هم شیرین کنیم باز هم کمبود آب خواهیم داشت.

احمد محمدی‌زاده روز چهارشنبه گفت: امروز موضوع آب به تهدید مشترک در برخی جوامع تبدیل شده است.

وی بابیان اینکه در مصرف آب خانگی و کشاورزی الگوی مصرف صحیحی نداریم، افزود: اگر با همین روش آب را هدر دهیم، اگر همه خلیج فارس را هم شیرین کنیم باز هم کمبود آب خواهیم داشت.

استاندار بوشهر اضافه کرد: یکی از راه‌های مهم برای مصرف بهینه آب بهره‌مندی از آب کولر است و می‌توان با استفاده صحیح از آب کولر در مجتمع های مسکونی، مقادیر زیادی آب را ذخیره و استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه آب شیرین کن ها در دستور کار است تاکید کرد: یکی از راه های تامین آب در استان توسعه آب شیرین کن ها است، ادامه داد: سدسازی از دیگر راه‌های تأمین آب در استان است و اجرای سد دالکی یکی از مهم‌ترین طرح‌های استان در این زمینه است ضمن اینکه در تنگ ارم، رود شور، دره گپ و دره امیری در دیلم باید زمینه برای ایجاد سدهای جدید را فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در این آیین اظهار کرد: تامین پایدار و توزیع عادلانه و مدیریت مصرف، راهبرد عملیاتی صنعت آب استان در مواجهه با تغییر اقلیم و خشکسالی است.

علی محمدی خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌های مهم مدیریت مصرف، پروژه اصلاح آبیاری نخیلات دشتستان و پایلوت ۲۴۰۰ هکتاری سعدآباد است.

وی افزود: ایستگاه پمپاژ حاج‌مهدی به عنوان قلب تپنده این طرح و تامین کننده آب نخیلات و همچنین فشار مورد نیاز شبکه با اعتبار ۶۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر اظهار کرد: این طرح به وسیله ایستگاه پمپاژ نخلستان و رودخانه شاپور آبگیری می‌کند و آب را از طریق خط لوله به ایستگاه پمپاژ دوم (حاج مهدی) منتقل ‌می کند.

محمدی گفت: محور دوم این پروژه، ایستگاه پمپاژ حاج مهدی است که آب منتقل شده را از طریق خط لوله ای ۵.۴ کیلومتری به نخیلات پایین دست می‌رساند.

وی تصریح کرد: با عملیاتی شدن این طرح، آبیاری ۲۴۰۰ هکتار از نخلستان‌های شهرستان دشتستان به روش تحت فشار انجام خواهد شد.