بنادر شمالی استان بوشهرتوسعه می‌یابند

طرح توسعه بندرریگ و دیلم نیز اجرایی می‌شود

بنادر شمالی استان بوشهرتوسعه می‌یابند
حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان بخش خصوصی اولویت دولت است

استاندار بوشهر گفت: توسعه بنادر شمالی استان، دستاورد مهم مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان بوشهر است.

احمد محمدی زاده جمعه ۳۰ دی در نشست با مسئولان شهرستان گناوه و فعالان بخش خصوصی اظهار کرد: حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش خصوصی اولویت دولت است.

وی به وضعیت تجارت و لنجداران شهرستان گناوه که قدمت زیادی دارد اشاره کرد و افزود: از قدیم تاکنون خورهای گناوه، ریگ و دیلم محل استقرار شناورها بوده است، اما یکی از دلایلی که بندرگاه ساخته نشده، دور بودن این مناطق از معدن سنگ بوده، به گونه‌ای که وضعیت این بنادر هنوز مثل قدیم است.

محمدی زاده تصریح کرد: برای برون‌رفت از توسعه نیافتگی بندری، در سفر اول رئیس جمهور به استان بوشهر احداث زیرساخت‌های سه بندر در شمال استان مصوب شده است.

استاندار بوشهر بیان کرد: در مدت یک سال از این سفر، مطالعات ژئو تکنیک بندرگناوه انجام و در تهران جلسات مختلفی در این زمینه انجام شد که نتیجه آن نیز، به مناقصه رفتن این پروژه ۲ هزار میلیارد تومانی و انتخاب پیمانکار و همچنین امضا قرارداد بوده و آغاز عملیات اجرایی نیز در دهه فجر امسال است.

وی گفت: فقط در سه بندر گناوه، ریگ و دیلم بیش از ۵ هزار میلیارد تومان پروژه از مصوبات سفر استانی اجرا خواهد شد که در ردیف مصوبات، عدد ندارد، اما عنوان دارد.

محمدی زاده با اشاره به اینکه طرح توسعه بندرریگ و دیلم نیز اجرایی می‌شود، افزود: یک طرح پرورش ماهی نیز در ساحل در جزیره بندر ریگ آغاز خواهد شد که یک فرصت اشتغال برای حداقل یک هزار نفر مستقیم ایجاد می‌شود.