استاندار: کهگیلویه و بویراحمد محل تهدید خودروهای شوتی است

استاندار: کهگیلویه و بویراحمد محل تهدید خودروهای شوتی است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: استان ما محل تهدید خودروهای شوتی است و به یک فرهنگ پر خطر تبدیل شده است.

سید علی احمدزاده در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار کرد: مبارزه و برخوردهای میدانی با قاچاق کالا در استان نسبت به گذشته شدت گرفته و حرکت پرخطر خودروهای شوتی تهدیدی برای مسافران و رانندگان در مسیرها می باشد.

استاندار با بیان اینکه، استان محل تردد و ترانزیت قاچاق کالا است، گفت: این روند باعث مشکلات و تهدید تولیدات داخلی، افزایش بیکاری، تعداد حوادث جاده ای و خطر سلامت جانی مردم شده است.

احمدزاده بیان کرد: در مبارزه با این پدیده شوم قاچاق نیازمند اقدامات عملی و میدانی، ایجاد و استقرار ایستگاه ثابت کنترل و بازرسی در استان هستیم

وی تصریح کرد: بر اساس آمار کشفیاتی که منتشر شده آنچه قابل تأمل است کشف کالاهای اساسی قاچاق به ویژه کالاهایی هستند که برای سلامت وجان مردم بسیار خطر آفرین می باشند.

احمدزاده گفت: لوازم آرایشی و بهداشتی، داروهای تقلبی، اسباب بازی، اقلام خوراکی و یا پتو و پوشاک که آلوده می باشند و احتمال بیماری زایی بالایی دارند از جمله برخی از این کلاهای قاچاق بارنداز و یا کشف شده هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحجد بیان کرد: آمار کشفیات سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۹در استان عدد بالایی را نشان می دهد که تقویت فعالیت های میدانی، شناسایی و مبارزه جدی با سرشاخه ها، سرشبکه های قاچاق و مسیرهای قاچاق را نشان می دهد.

وی، افزایش گشت های بازرسی در محورهای مختلف را یکی دیگر از راه های مقابله با قاچاق عنوان و خاطرنشان کرد: محموله های کشف شده در انبارهای اموال تملیکی سیر مراحل قانونی خود را به صورت هدفمند به سرعت طی کنند.

احمدزاده با بیان اینکه، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در رابطه با خطرات کالاهای قاچاق، زمینه سازی لازم برای ناامن کردن منافع قاچاقچیان و سلامت مردم خواهد شد، بر فرهنگ سازی لازم برای عدم استقبال از کالاهای قاچاق تاکید کرد

استاندار تصریح کرد: کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال ۱۴۰۰ عملکرد خوبی داشته و کهگیلویه و بویراحمد از استان های موفق کشور بوده و دبیر این ستاد مورد تقدیر قرار گرفته است.