فارس میزبان ۸ شهید دفاع مقدس

مراسم استقبال از شهدا، صبح نهم دی ماه در فرودگاه شهید دستغیب شیراز برگزار می‌شود

فارس میزبان ۸ شهید دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: مراسم استقبال از پنج شهید گمنام و سه شهید با نام، صبح نهم دی ماه در فرودگاه شهید دستغیب شیراز برگزار می‌شود.

سرهنگ سعید کوشکی جهرمی اظهار کرد: چهارشنبه شب هشتم دی ماه بدون تشریفات پیکر پنج شهید گمنام و سه شهید با نام تازه تفحص شده وارد فرودگاه شیراز می‌شود و صبح روز پنج شنبه نهم دی ماه با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان لشکری و کشوری مراسم استقبال از شهدا در فرودگاه شهید دستغیب شروع می‌شود.

او افزود: این ۸ شهید تا روز شانزدهم دی ماه میهمان مردم استان فارس هستند و حدود ۶۰ برنامه فرهنگی با حضور این شهدا در این چند روز برگزار می‌شود که مهمترین این مراسم بزرگداشت دومین سالگرد سردار دل‌ها شهید سلیمانی است که این روز توسط شورای انقلاب فرهنگی روز ملی مقاومت نامگذاری شده است.

کوشکی ادامه داد: مراسم روز ملی مقاومت صبح روز سیزدهم دی ماه ساعت ۹ صبح در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) با حضور اقشار مختلف مردم و پیکر پاک این هشت شهید برگزار می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: سه شهید تازه تفحص شده مربوط به شهرستان خفر و یک شهید مربوط به قیر و کارزین و شهید دیگر مربوط به شیراز است که روز شانزدهم دی ماه با حضور اقشار مختلف مردم در این سه شهر تشییع و تدفین می‌شوند.

کوشکی همچنین گفت: پیکر پاک و مطهر پنج شهید گمنام یکی در پادگان (۰۷) کازرون و چهار شهید دیگر در پارک علم و فناوری شیراز، مرکز پشتیبانی نیروی دریایی سپاه شیراز و یک شهید هم در پادگان هوا فضای سپاه شیراز و شهید دیگر در پادگان امام علی شیراز در روز شانزدهم دی ماه هم زمان با سراسر کشور تشییع و تدفین می‌شود.

او بیان کرد: ۴۳ تقاضا برای تدفین شهدای گمنام داشته این، ولی تصمیم بر این شد با مکان‌هایی موافقت شود که حداقل ۷۰ درصد یادمان شهدای گمنام در آن مکان ساخته شده باشد.