استان فارس به تمامی گروه‌های خونی نیاز مبرم دارد    

استان فارس به تمامی گروه‌های خونی نیاز مبرم دارد      

مدیر کل انتقال خون فارس با اشاره به کمبود فرآورده‌های خونی در استان، از اهداکنندگان خون خواست تا به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه و با اهدای یک واحد خون خود نجات بخش جان سه نفر باشند.

مجید اکبرزاده با اشاره به اینکه فارس استان معین و تامین کننده فرآورده‌های خونی استان‌های جنوب کشور است، اظهار داشت: ذخایر بانک خون انتقال خون این استان با پایین آمدن آمار مراجعه‌کنندگان با کاهش قابل ملاحظه‌ای روبه رو شده، نیاز است مردم نوع‌دوست با هر گروه خونی به پایگاه‌های خون مراجعه و اقدام به اهدای خون کنند.

وی افزود با بیان اینکه فارس به دلیل داشتن 3 دانشگاه و 2 دانشکده علوم پزشکی حداقل از 6 استان برای درمان‌های مختلف به این استان مراجعه می‌کنند و این موضوع میزان خون مورد نیاز را بالا برده، گفت: خواستار افزایش مراجعات و حمایت‌ها هستیم و با توجه به سیاست افزایش تخت‌های بیمارستانی و جراحی‌های پیوند و قلب باز در شیراز اگر نتوانیم انتقال خون استان را متناسب با تخت‌ها افزایش دهیم با مشکل تامین خون مواجه می‌شویم.

 اکبرزاده ادامه داد: با توجه به اینکه نیاز به خون همیشگی است و جان برخی از بیماران مانند تالاسمی و سرطان به خون وابسته است و از مصرف‌کنندگان همیشگی خون محسوب می‌شوند و از سویی دیگر برخی از فرآورده‌های خون مانند پلاکت عمر کوتاه سه روز دارد و حوادث و سوانح نیز همیشه اتفاق می‌افتد، اهداکنندگان خون برای اهدای خون اقدام کنند و با اهدای یک واحد خون خود نجات بخش جان سه نفر باشند.

مدیر کل انتقال خون فارس با اشاره به اینکه در شیراز 2 پایگاه آسیاب قوامی و میدان نمازی، همواره آماده پذیرش اهداء کنندگان خون است، بیان کرد: در شهرستان‌های استان از جمله آباده، کازرون، فسا، داراب، لار، لامرد، گراش و جهرم امکان مراجعه به پایگاه‌ها و اهدای خون مهیاست.

وی در ادامه از راه‌اندازی پایگاه انتقال خون شهرک غرب شیراز در شهرک استقلال جنب آتش نشانی خبر داد و گفت: شهروندان این مناطق می‌توانند بعدازظهر‌ها از ساعت 16:30 دقیقه تا 19:30 به این پایگاه مراجعه و به امرخداپسندانه اهدای خون اقدام کنند.