استان فارس الگوی توسعه ورزش‌های همگانی در کشور

استان فارس الگوی توسعه ورزش‌های همگانی در کشور

مدیرکل ورزش و جوانان فارس بر توسعه ورزش همگانی در فارس تاکید کرد و گفت: فارس می‌تواند الگوی مناسبی برای توسعه ورزش‌های همگانی در سطح کشور باشد.

حیدر صفرپور اظهار داشت: در پی اظهارات نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در اولین خطبه نماز جمعه سال ۱۴۰۱ مبنی بر لزوم توجه و توسعه ورزش های همگانی باید بیش از پیش بر مقوله ورزش اهمیت داده شود.

وی همچنین با اشاره به تاکید وزیر ورزش و جوانان مبنی بر اینکه فارس می‌تواند پایلوت رویدادهای ورزشی کشور باشد، بر لزوم تشکیل کارگروه تخصصی ورزش همگانی با حضور نمایندگانی از ادارات و موسسات به صورت هفتگی تاکید کرد.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان فارس نیز ضمن ارائه گزارش فعالیت‌های سال ۱۴۰۰ آمادگی این هیئت و شهرستانها را بر اجرای رویداد های ورزشی و جلوگیری از کم تحرکی در استان فارس را اعلام کرد.

پاک‌فطرت ضمن تاکید بر لزوم همکاری مدیران و دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی بر نهادینه شدن ورزش در خانواده ها و نشاط اجتماعی مردم اشاره کرد.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان فارس هم از تنظیم سند ورزش همگانی با اهداف کمی و کیفی خبر داد و اظهار کرد: توسعه ورزش محلات، برگزاری مسابقات ورزشی خانوادگی، توسعه ورزش بانوان و استفاده از ورزش ایران در پارک ها از جمله برنامه‌ها و اهداف اداره کل در سال جاری است.

گفتنی است با تاکید مدیرکل ورزش و جوانان کارگروه تخصصی توسعه ورزش های همگانی با مدیریت معاون توسعه ورزش به صورت هفتگی با دستور کار مشخص برگزار خواهد شد.