استان بوشهر رتبه دوم کشور را در سرانه سپرده مالی دارد  

استان بوشهر رتبه دوم کشور را در سرانه سپرده مالی دارد    
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر گفت: استان بوشهر رتبه دوم کشور را در سرانه سپرده مالی دارد.

رسول زارعی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در استان بوشهر تلاش ویژه‌ای برای حمایت از تولید و توسعه کسب و کارها داریم.

وی با اشاره به نقش مهم دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در تحقق درآمدهای کشور بیان کرد: دستگاه‌های مختلفی همچون گمرک، بانک‌ها، اداره امور دارایی، بیمه‌ها و مناطق ویژه و آزاد در این زمینه همکاری و تلاش دارند.

بیشترین میزان رشد تسهیلات بانکی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر از تلاش برای بهبود وضعیت کسب و کارها و گره‌گشایی از تولید در استان خبر داد و اضافه کرد: استان بوشهر رتبه دوم کشور را در سرانه سپرده مالی دارد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان رشد تسهیلات بانکی بین استان‌های کشور مربوط به بوشهر است خاطرنشان کرد: میزان ارائه تسهیلات بانکی در استان بوشهر ۹۴ درصد افزایش یافته است.

زارعی از بهبود رتبه استان بوشهر در پرداخت تسهیلات خبر داد و افزود: رتبه استان بوشهر از ۲۲ در سال ۱۳۹۹ به رتبه ۱۴ در سال گذشته رسیده است.

۲۶۰ خودروی دولتی بالای ۲۵ سال عمر

وی با اشاره به افزایش ۱۲۶ درصدی تسهیلات بانکی در بخش تولید ادامه داد: بوشهر از استان‌های پیشرو کشور در بهبود فضای کسب و کار است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر گفت: در استان بوشهر دو هزار و ۳۱۹ خودرو دولتی داریم که ۲۷۰ خودرو بین یک تا پنج سال عمر دارند و ۲۶۰ دستگاه خودرو بالای ۲۵ سال عمر دارند.