استان بوشهر میزبان اردوهای راهیان نور دریایی

استان بوشهر  میزبان اردوهای راهیان نور دریایی

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: جزیره خارگ این استان از ۲۰ اسفند امسال تا ۱۱ فروردین ماه سال آینده میزبان اردوهای راهیان نور دریایی است.

سرهنگ عبدالهادی صبحانی‌خواه افزود: اردوهای راهیان نور دریایی ۲ سال به دلیل شیوع ویروس کرونا در این استان متوقف شد و امسال با توجه به بهبود شرایط تلاش می‌شود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این اردوها برگزار شود.

وی اظهار کرد: اردوهای راهیان نور یک حرکت بزرگ فرهنگی تربیتی و تجربه موفق جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است که موجب تقویت روحیه همدلی و همبستگی در جامعه میشود.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر ادامه داد: فرهنگ حماسه رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس گنجینه گرانبهایی است که یکی از راه‌های انتقال این فرهنگ به جوانان اردوهای راهیان نور است.

وی اضافه کرد: جزیره خارگ در دوران دفاع مقدس بیش از ۲هزار و ۸۰۰ بار مورد بمباران و هدف موشک‌های رژیم بعث عراق قرار گرفت و مردم مقاوم این جزیره مقتدرانه ایستادگی کردند.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: زائران راهیان نور دریایی از سراسر کشور به مدت سه روز به استان بوشهر اعزام می‌شوند که در این مدت ضمن بازدید از بیمارستان صحرایی، مناطق و یادمان‌های دفاع مقدس و ۲ نمایشگاه‌ دفاع مقدس در جزیره مقاوم خارگ همچنین در قالب گردشگری تعالی بخش از موزه شهید رئیس‌علی دلواری در دلوار، موزه دریا و دریانوردی ارتش در بوشهر، موزه مردم‌شناسی و نیروگاه اتمی بوشهر نیز  بازدید می‌کنند.

فرمانده ناحیه بسیج سپاه ثارالله جزیره خارگ گفت: جزیره مقاوم خارگ امسال برای دهمین سال میزبان زائران اردوهای راهیان نور دریایی می‌شود.

سرهنگ سیروس حیاتی اضافه کرد: جزیره خارگ در دوران هشت سال دفاع مقدس به تعداد روزهای جنگ مورد هجوم حمله‌های دشمن قرار گرفت اما مردم، مسئولان و کسانیکه در این جزیره حضور داشتند در برابر دشمن مقاومت کردند.

وی یادآور شد: امروز این رسالت بر عهده ما است تا با برگزاری اردوهای راهیان نور دریایی و برنامه‌های فرهنگی منسجم این اتفاق‌های مهم را که در این جزیره به‌عنوان بخشی از خاک زرین و نگین گرانبها استان بوشهر اتفاق افتاده شناسایی و به نسل جدید منتقل کنیم.

حیاتی گفت: استان بوشهر ۳۱۹ شهید والامقام را در جزیره مقاوم خارگ و آب‌های اطراف آن در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.