اسامی روانشناس‌نماها پس از رمضان منتشر می‌شود

اسامی روانشناس‌نماها پس از  رمضان منتشر می‌شود

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد روانشناس‌نماها در صفحات مجازی وجود ندارد؛ اما بر اساس دنبال‌کننده‌های این افراد در صفحات مجازی، می‌توان گفت آمار این افراد حتی از روانشناسان واقعی و دارای تایید صلاحیت سازمان بالاتر است.

جولان روانشناس‌نماها در فضای مجازی سالانه افزایش پیدا می‌کند و با پیگیری سازمان نظام روانشناسی و مشاوره قرار است اسامی این افراد به زودی منتشر شود.

نزدیک به ۵ سالی می‌شود که برخی‌ با نام روانشناس، اما با باطن روانشناس‌نما قصد درمان افراد آسیب‌دیده جامعه با مشکل روحی و روانی را دارند. افراد سودجو و کلاهبرداری که از مشکلات افراد جامعه برای خود کیسه دوخته‌اند.

افرادی که تحصیلات حرفه‌ای و دانشگاهی روانشناسی ندارند و مطالبی که در اینترنت و فضاهای اجتماعی که هیچ پایه علمی ندارد را با فن بیان خوب به افراد انتقال می‌دهند.

ویروس کرونا و عدم حضور افراد در جامعه و علی‌الخصوص مراکز درمانی تعداد این افراد را روزانه افزایش می‌دهد.

آمار دقیقی از تعداد روانشناس‌نماها در کشور وجود ندارد

محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، درباره تعداد روانشناس‌نماها با توجه به صفحات آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی گفت: طبق آمارهای اخیر مرکز ملی فضای مجازی ریاست جمهوری ۱۲ هزار صفحه در شبکه مجازی اینستاگرام در حوزه روانشناسی فعال هستند.

او افزود: در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد روانشناس‌نماها در صفحات مجازی وجود ندارد؛ اما بر اساس دنبال‌کننده‌های این افراد در صفحات مجازی، می‌توان گفت آمار این افراد حتی از روانشناسان واقعی و دارای تایید صلاحیت سازمان بالاتر است.

بر اساس بررسی‌ها و پرونده‌های موجود در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ پرونده شکایت وجود دارد. این افراد هیچ گونه مدرک تحصیلی مرتبط با حوزه روانشناسی ندارند و بر اساس تجربه‌های خود افراد را درمان می‌کنند.

محمد حاتمی گفت: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در سایت رسمی خود اسامی ۷ هزار روانشناس مورد تایید را ثبت کرده است. به طور کلی نزدیک به ۳۳ هزار نفر به صورت کارآموز و کارورز عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور هستند که تعداد این افراد با روانشناسان مورد تایید این سازمان به ۴۰ هزار نفر می‌رسد

تعرفه روانشناسان برای ۴۵ دقیقه

او بیان کرد: تعرفه دستمزد روانشناسان با مقطع کارشناسی ارشد ۱۳۰ هزار تومان و مقطع دکتری ۱۸۷ هزار تومان است. البته این تعرفه‌ها برای سال ۱۴۰۰ است و برای امسال نزدیک به ۳۰ درصد به تعرفه خدمات روانشناسی اضافه می شود.

افراد جامعه می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و گزارش تخلفات با شماره تلفن بازرسی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور به شماره ۶۶۹۰۳۵۴۴  ارتباط برقرار کنند؛ زیرا هیچ یک از روانشناسان نباید غیر از تعرفه‌های مشخص از افراد آسیب‌دیده هزینه اضافی دریافت کند.

حاتمی از هموطنان درخواست کرد برای دریافت اسامی روانشناسان مورد تایید به سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور مراجعه کنند.

او در پایان از آن دسته از افرادی که بدون هیچ گونه مدرک روانشناسی در فضای مجازی خدمات روانشناسی ارائه می‌دهند و در فضای مجازی فعالیت می‌کنند، خواست با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور تعامل برقرار کنند؛ زیرا وی اعلام کرد که اسامی روانشناس‌نماها تا پایان ماه مبارک رمضان در سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور منتشر خواهد شد.