از چرخ فلک بوشهر چه خبر؟

از چرخ فلک بوشهر چه خبر؟

سرانجام هفته پیش و پس از کشمکش چندساله، چرخ فلک بلندمرتبه بوشهر در نزدیک پارک شغاب به بهره برداری رسید.

 شهردار مرکز استان در آئین بهره برداری از این پروژه ضمن اشاره به استقبال شهروندان از چرخ فلک، در گفتگو با رسانه‌ها وعده داد که برای یک هفته استفاده از آن برای شهروندان رایگان باشد.

اما به گفته افرادی که روز بعد از افتتاح به محل پروژه رفتند، چرخ فلک فقط یک شب رایگان بود و روز سوم، بلیط آن به جای 50 هزارتومان، با تخفیف و نرخ 30 هزارتومانی عرضه شده است.

همچنین سه روز انتهای هفته نیز به دلیل آنچه «مصوبه کمیته مدیریت بحران فرمانداری و به دلیل پیش بینی بادهای نسبتا تند» عنوان شد، چرخ فلک تعطیل گردید.

چرخ فلک شب ها فعال است

ایمان حق شناس شهردار منطقه دو بوشهر و مدیر این پروژه با بیان اینکه چرخ فلک از شنبه این هفته فعال شده می‌گوید: از ساعت 20:30 تا 24 بامداد و در مواقعی که استقبال بیشتر است بعد از این ساعت هم چرخ فلک به مراجعان خدمات می‌دهد.

حق شناس با اشاره به بلیط 50 هزارتومانی برای چرخ فلک که بابت یک بار سوار شدن به کابین‌های آن که بین 18 تا حتی 30 دقیقه می‌باشد، درباره این سوال که چرا وعده شهردار برای استفاده رایگان از آن به یک هفته هم نرسید؟ اظهار کرد: یک شب پس از افتتاح رایگان بود، اما برخی اتفاقات و حاشیه‌های ناخواسته رخ داد، مثل اینکه برخی افراد به دلیل رایگان بودن استفاده از آن حاضر به پیاده شدن از چرخ فلک نبودند یا بعضا در صف سوار شدن درگیری‌هایی رخ می‌داد که بعضا از خارج شهر حضور یافته بودند. این موارد باعث شد تا دنبال برنامه ریزی بهتر باشیم و بعد از آن هم با تصمیم کمیته مدیریت بحران فرمانداری، چرخ فلک تا آخر آن هفته تعطیل شد.

شهردار منطقه دو بوشهر ابراز امیدواری کرد: با اجرایی شدن طرح‌های سرمایه گذاری که در اطراف چرخ فلک مدنظر می‌باشد، شاهد فضای تفریحی آبرومندانه‌ای برای همشهریان و مسافران باشیم.