از فارس ۱۲۰۰ نفر به حج اعزام می شوند

از فارس ۱۲۰۰ نفر به حج اعزام می شوند

رئیس سازمان حج و زیارت فارس گفت: سهم این استان برای اعزام زائران حج در سال جاری یک هزار و ۲۰۰ نفر تعیین شده است.

علیرضا زینلی در همایش زائران حج تمتع استان فارس در شیراز، اظهار کرد: اعزام حجاج فارس امسال با عنوان حرم تا حرم برنامه ریزی شده است و از ۲۹ خردادماه آغاز می‌شود و طی آن هر زائر اعزامی به نیابت از یک شهید اعمال حج تمتع را انجام می‌دهند.

او با بیان اینکه در دو سال گذشته به دلیل کرونا حج برگزار نمی‌شد و از این حیث نگرانی و دغدغه‌ای برای متقاضیان و دوستداران خانه خدا ایجاد شده بود، بیان کرد: با گسترش واکسیناسیون و اهتمام کادر پزشکی امروز وضعیت کرونا تا حدود قابل توجهی کنترل شده و سفرهای حج نیز از سر گرفته شد.

رئیس سازمان حج و زیارت فارس با بیان اینکه امسال از ۸۵ هزار نفر متقاضی ۴۰ هزار نفر به خانه خدا مشرف می‌شوند، گفت: سهم فارس نیز به تناسب کل کشور مشخص شده و حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر امسال به حج تمتع مشرف می‌شوند.

زینلی با بیان اینکه این تعداد در قالب ۹ کاروان اعزام می‌شوند، افزود: این تعداد در قالب ۵ پرواز و از فرودگاه شهید دستغیب شیراز اعزام می‌شوند و طول سفر نیز مطابق هر سفر یک ماه است.

او با بیان اینکه دو کاروان نیز از دیگر استان‌ها برای تشرف به شیراز می‌آیند، خاطرنشان کرد: یک کاروان از استان هرمزگان و یک کاروان از استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق فرودگاه شهید دستغیب شیراز مشرف می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت فارس عنوان کرد: میانگین سنی حجاج فارس زیر ۶۵ سال است و تلاش شده تا قبل از انجام سفر نکات لازم عبادی و غیرعبادی پیرامون سفر به حجاج آموزش داده شود.