ارتقاء ۳۲۰ درصدی گردشگری سلامت در استان فارس

ارتقاء ۳۲۰ درصدی گردشگری سلامت در استان فارس

معاون علوم پزشکی شیراز از پذیرش ۶ هزار و ۲۸۰ گردشگر سلامت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فارس در ۵ ماهه نخست امسال خبر داد.

مهرداد شریفی امروز در سومین جلسه شورای عالی گردشگری سلامت که در استانداری فارس برگزار شد، گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال با رشد ۳۲۰ درصدی همراه بوده است.

وی افزود: کشور عمان با بیش از ۴ هزار و ۸۰ بیمار، عراق با یک‌هزار و ۴۰۰ و افغانستان با ۳۱۴ بیمار، بیشترین ورود گردشگران سلامت به استان برای دریافت خدمات جراحی و پزشکی داشته اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه پیش از این گردشگران سلامت بیشتر برای دریافت خدمات درمانی و جراحی چشم‌پزشکی به استان فارس سفر می‌کردند، اضافه کرد: با معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های پزشکی استان فارس از ابتدای امسال شاهد افزایش تقاضا برای خدمات جراحی و درمانی در دیگر تخصص‌ها از جمله جراحی زیبایی، جراحی عمومی، زنان و ناباروری، کلیه و مجاری ادرار، اتوپدی و جراحی مغز و اعصاب از سوی گردشگران سلامت بوده ایم.

در این نشست همچنین در خصوص راه اندازی انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت در استان و بررسی تجارب موفق دیگر استان‌های کشور بحث و تبادل نظر شد.