ادای نذر آزادی ۴۰ زندانی توسط یک جوان در فارس

ادای نذر آزادی ۴۰ زندانی توسط یک جوان در فارس

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز گفت: یک جوان اهل استان فارس که نیت کرده بود ۴۰ نفر زندانی را از زندان آزاد کند، موفق شد چهلمین زندانی را هم از زندان‌های فارس آزاد کند.

محمود قربانی یکشنبه ۲۸ فروردین در جمع خبرنگاران بیان کرد: این جوان در اواخر سال ۱۳۹۷ با مراجعه به این انجمن اعلام کرد که براساس نیت قبلی قصد دارم ۴۰ نفر زندانی که در توان بضاعتم باشد آزاد کنم و این انجمن با همکاری اداره کل زندانهای فارس این خواسته جوان نیک اندیش را ظرف سه سال عملیاتی کرد.

او افزود: این جوان از ایام کودکی با دیدن سریال و فیلم‌های مناسبتی پخش شده در ماه‌های حرام و صفر که در آن فرد خیری برای رضای خدا زندانی آزاد میکرده، انگیزه اینکار در دلش ایجاد شده و بعد از مدتها که شرایط مالی مساعد آن برایش فراهم آمده در این امر خیرخواهانه شرکت کرده است.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز اظهار کرد: برخلاف تصور عموم که شاید برای آزاد کردن فرد زندانی باید مبالغ بالا اعطاء تا یک زندانی از زندان آزاد شود، اما این چنین نیست  با مبالغ پایین هم می‌شود زندانی آزاد کرد و یا در آزاد کردن زندانیان سهیم شد.

قربانی یادآور شد: این هم استانی با کنار گذاشتن ماهانه مقداری از حقوق خود برای این امر خیر، همکاری خود را با انجمن آغاز کرد و در این دوره سه ساله بالاترین مبلغ پرداختی ایشان بابت ازادی یک فرد زندانی به مبلغ نود میلیون ریال و کمترین آن در سال ۱۳۹۸ به مبلغ سیزده میلیون ریال بوده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان استان فارس اضافه کرد: این جوان که نخواست نامش فاش شود، کارمند پیمانکاری یکی از شرکت‌ها در استان‌های جنوبی کشور است.