ادامه فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان

ادامه فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: امروز ادامه فعالیت سامانه بارشی، همراه با افزایش سرعت لحظه‌ای باد در هرمزگان پیش بینی می‌شود.

مجتبی حمزه نژاد بیان داشت: فعالیت سامانه بارشی در مناطق دریایی استان و در ساعات بعدازظهر و شب در مناطق شرقی استان، برخی نقاط مرکزی، محدوده تنگه هرمز و نقاطی از دریای عمان بصورت رگبار پراکنده باران و رعد وبرق و افزایش سرعت لحظه‌ای باد پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه احتمال تقویت این سامانه بارشی به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط شرقی استان و تنگه هرمز وجود دارد و وقوع تگرگ و تند باد لحظه‌ای دور از انتظار نخواهد بود، اظهار کرد: فردا چهارشنبه (هفتم دی ماه) با تاثیر یک موج بارشی از سمت غرب و بتدریج در مناطق مرکزی، شمالی، شرقی و مناطق دریایی، گسترش ناپایداری‌ها بصورت رگبار باران و رعدوبرق گاه تگرگ و افزایش سرعت لحظه‌ای باد است.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان با اشاره به اینکه از ساعات شب چهارشنبه بتدریج سامانه بارشی از مناطق شرقی استان خارج می‌شود، عنوان کرد: در این مدت آبگرفتگی موقت در برخی نقاط استان دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه توصیه می‌شود با توجه به احتمال تقویت بارش، از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات در مناطق شرقی و غربی استان خودداری شود، خاطرنشان کرد: امروز بدلیل رگبار پراکنده باران و رعدوبرق گاه افزایش لحظه‌ای سرعت وزش باد وضعیت دریا متلاطم پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد با اشاره به اینکه فردا (چهارشنبه) نیز با وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب غربی تا شمال غربی در خلیج فارس و بتدریج تنگه هرمز و دریای عمان، وضعیت دریا مواج است، تصریح کرد: توصیه می‌شود در این مدت با توجه به نامساعدشدن شرایط دریا، از رفت و آمد شناورهای سبک خودداری شود و تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناورهای مسافربری صورت پذیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان عنوان کرد: از لحاظ دمایی از روز پنجشنبه (هشتم دی ماه) در غالب نقاط استان کاهش نسبی دما مورد انتظار است.