اتفاقی جالب درباره پیراهن‌های لیونل مسی  

اتفاقی جالب درباره پیراهن‌های لیونل مسی   

کمپانی آدیداس با کمبود پیراهن لیونل مسی روبرو شده و برای رسیدگی به تقاضای مشتری‌ها خط تولید ویژه ترتیب داده است.

 پیراهن لئو مسی پرفروش‌ترین پیراهن ورزشی است.این پیراهن‌ مسی در سراسر جهان فروخته شد. در بوینس‌آیرس، مادرید، دوحه، توکیو و ... موجودی پیراهن شماره 10 آرژانتین با نام لئو مسی از بزرگترین سایز تا کوچکترین، از زنانه تا مردانه در تمام فروشگاه‌های آدیداس جهان تمام شد. جام‌جهانی قطر و صعود آرژانتین به فینال باعث افرایش فروش پیراهنی شد که قبل از آن هم پرفروش‌ترین پیراهن بود.

مدت‌هاست که آرژانتین جواهر فروشگاه‌های آدیداس بوده است. تیم ملی هیچ کشوری وجود ندارد که این برند آلمانی را بپوشد و چنین تاثیر جهانی مشابهی داشته باشد.

کمبود پیراهن‌های اصلی باعث تولید و فروش پیراهن‌های فیک شده، و فدراسیون فوتبال آرژانتین با شکایت‌های بسیاری از سوی هواداران روبرو شد. فدراسیون چند روز پیش اعلام کرد: «ما نمی‌توانیم در این مورد کاری کنیم، هرچند به نفع ماست که بیشتر بفروشیم. این موضوع مربوط به آدیداس است و مشکلاتی در کشور وجود دارد که تولید آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ مانند موانع واردات و کمبود نیروی انسانی و خشم زیاد مردم».

آدیداس توضیح داد که تولید یک شبه پیراهن در چنین تعدادی برایشان مقدور نیست. این برند آلمانی شبانه‌روز کار می‌کند تا در صورت قهرمانی آرژانتین در روز یکشنبه، لباس آرژانتین و پیراهن مسی در اکثر نقاط جهان در اسرع وقت عرضه شود. علاوه بر این، پیراهن‌هایی برای جشن احتمالی و پیراهن‌هایی مخصوص با چهره مسی در صورت قهرمانی در جام‌جهانی آماده می‌شود.

جادوی مسی به گونه‌ای است که جمله معروفش «به چی نگاه می‌کنی احمق؟» که بعد از بازی آرژانتین و هلند به ووت وخورست گفته بود به تجارتی جهانی در تولید تی‌شرت‌، ماگ، گرمکن، کوله‌پشتی و پادری تبدیل شد.