اتفاق عجیب پس از بارش های سیل آسای اخیر در کهگیلویه و بویراحمد

چشمه سردو سی سخت خشک شد!

اتفاق عجیب پس از بارش های سیل آسای اخیر در کهگیلویه و بویراحمد

چشمه سردو که در دل کوه گل است و از جاذبه های گردشکری کوه گل و شهرستان دنا به شمار می رود در بارندگی های اخیر و وقوع سیلاب های مخرب به یکباره خشک شد و باعث نگرانی همه طبیعت دوستان و گردشگران شده است.

از زمان خشک شدن این چشمه تاکنون مسئولان مربوطه واکنشی نشان نداده اند و برای احیای مجدد این چشمه اقدامی انجام نشده که می‌طلبد مسئولان گردشگری، آب منطقه‌ای و محیط زیست برای بررسی کارشناسی و میدانی جهت احیای این چشمه هر چه سریعتر وارد میدان شده و باعث رفع نگرانی گردشگران و دوست داران طبیعت شوند.

ناصر رهامی عضو هیئت مدیره شرکت برف و آفتاب دنا اظهار کرد: با شروع فصل گردشگری مسافران و گردشگران زیادی از سراسر کشور برای دیدن چشمه سردو و نوشیدن از آب این چشمه به کوه گل سفر می کنند که متاسفانه در سیلاب اخیر به یکباره آب این چشمه خشک و باعث نگرانی همه مردم شد. 

رهامی اظهار داشت: برای احیای مجدد این چشمه فقط شرکت برف و آفتاب دست به کار شد و حوضچه این چشمه را خالی کرد تا بلکه دوباره این چشمه بجوشد و آب جاری شود ولی این امر میسر نمی‌شود مگر با ورود کارشناسان آب و دستگاههای مجهز حفاری که می طلبد مسئولان استانی برای این مهم اقدامی اساسی انجام دهند چرا که هر چه به درازا کشیده شود معلوم نیست که این چشمه بار دیگر فوران کند و جاری شود.