اَبَررایانه رای به سوم شدن کرواسی داد!

اَبَررایانه رای به سوم شدن کرواسی داد!

یک ابررایانه پس از تجزیه تحلیل بازی های کرواسی و مراکش، شانس بیشتری به پیروزی کروات ها در بازی رده بندی جام جهانی داد.

زلاتکو دالیچ، مربی کرواسی، در نشست بازی با مراکش گفت:«بازی بین کرواسی و مراکش فینالی بین کشورهای کوچک است.» دالیچ اعتقاد دارد که بازی رده بندی جام جهانی برای کرواسی و مراکش دست کمی از فینال ندارد و هر کدام برای کسب رتبه سومی به آب و آتش خواهند زد.

طبق گزارش منتشر شده در نشریه اسپورتسکی کرواسی، نتیجه آنالیز یک ابررایانه، رای به پیروزی کرواسی برابر مراکش در بازی رده بندی داده است. این دو تیم در یک گروه قرار داشتند و در اولین بازی خود در جام جهانی 2022 نیز به مصاف هم رفتند و بازی بدون گل مساوی شد. طبق این آنالیز، امروز کرواسی 43.1 درصد شانس پیروزی دارد و برای مراکش شانس 30.9 درصدی پیش بینی شده است. 16 درصد نیز احتمال دارد بازی در طول 90 دقیقه مساوی شود. جالب اینکه بازی رده بندی جام جهانی هرگز به ضربات پنالتی ختم نشده است و از 19 مسابقه قبلی، تنها یک بار در سال 1986 دیدار فرانسه و بلژیک به دو وقت اضافه رفت و در نهایت فرانسه 4-2 پیروز شد.

کرواسی در یک هشتم نهایی و یک چهارم نهایی موفق شد در ضربات پنالتی برابر ژاپن و برزیل پیروز شود و مراکش نیز در یک هشتم نهایی اسپانیا را در ضیافت پنالتی ها مغلوب کرد.