آیین سالروز شهادت حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز برگزار شد

آیین سالروز شهادت حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز برگزار شد

آیین گرامیداشت سالروز شهادت حضرت احمدبن موسی(ع) با حضور مردم و مسئولان در حرم مطهر شاهچراغ برگزار شد.

۱۷ رجب سالروز شهادت حضرت شاه چراغ (ع) برادر بزرگتر حضرت امام رضا (ع) است که هر ساله به همین مناسبت ویژه‌ برنامه های مختلفی در سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار می‌شود. امسال نیز به مناسبت سالروز شهادت حضرت احمد بن موسی(ع) مراسمی با حضور مدیران فارس در حرم مطهر شاه چراغ (ع)برگزار شد.

آیت الله لطف الله دژکام در مراسم سالروز شهادت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع)، گفت: نام گذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) از سوی رهبر معظم انقلاب، نشان از مقام والای این امامزاده جلیل القدر است.

وی افزود: باید در گوشه گوشه شیراز این نام گذاری را احساس کنیم و مسئولان و متولیان فرهنگی در معرفی این شهر به عنوان سومین حرم اهل بیت در خارج از مرزهای کشور وظیفه دارند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه تاکید کرد: ساخت مسیرهای دسترسی به این مکان معنوی باید تسریع شود تا زائران و مجاوران راحت‌تر شاهچراغ را زیارت کنند.

وی گفت: شیراز در گذشته مرکز کتاب قرآن بوده و حضرت احمدبن موسی(ع) نیز ۴ سال، به کتابت قرآن مشغول بوده و امروز نیز حرم ایشان قلب تپنده شیراز است

استاندار فارس به مناسبت شهادت امین ولایت حضرت احمد ابن موسی شاه چراغ (ع) در پیامی با گرامیداشت این روز اظهار داشت: هفدهم رجب یادآور سالروز شهادت امین ولایت حضرت احمد بن موسی (ع) برادر بزرگوار امام رضا (ع) است و سالهاست که شهر زیبای شیراز میزبان پیکر پاک و مطهر حضرت احمد بن موسی شاه چراغ (ع) است.

در ادامه این پیام آمده: زائران و مجاوران مرقد مطهرش صحن دل را با یاد عطر خاطر برادر بزرگوارش حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) صفای باطن بخشیده اند. از کرامات و مقام والای حضرت احمد بن موسی (ع) قلم و زبان قاصر است و لیکن چه زیبا ایشان را شاه چراغ (ع)نامیده اند.

شیراز مفتخر به وجود پر برکت حضرت شاه چراغ (ع)است و چه زیباست با شناخت زندگی و ولایت شناسی برادر گرانقدر امام رضا (ع) دوستان و علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت از معارف باقی مانده از ایشان بهره‌ای شایسته در جهت رشد جامعه اسلامی ببرند.