آنها که حسرت جام‌ جهانی به دل‌شان ماند

ستاره‌هایی که کی‌روش مجبور شد نام‌‌شان را از لیست خط بزند

آنها که حسرت جام‌ جهانی به دل‌شان ماند

خط‌خوردن برخی بازیکنان از لیست نهایی تیم ملی برای هواداران فوتبال غیرقابل باور است؛ نفراتی که حسرت حضور در جام جهانی به دل‌شان ماند.

اگرچه لیست کارلوس کی‌روش برای حضور در جام جهانی قطر تا حد زیادی قابل پیش‌بینی بود، اما به هر حال برخی بازیکنان بودند که برای رفتن به این تورنمنت بزرگ فوتبال در دنیا شانس داشتند، اما از چند ماه پیش تا همین چند ساعت قبل به تناوب و به دلایل مختلف برخی از آنها از فهرست جا ماندند و نتوانستند جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورند.

برای حضور در قطر، کادر فنی مجبور بود روی نام چند نفر از بازیکنان خط بکشد. کی‌روش از مدتی قبل این کار را شروع کرده بود و در نهایت با اعلام لیست نهایی مشخص شد او روی چند نفر دیگر هم نظری ندارد؛ بازیکنانی که حسرت جام جهانی قطر به دل‌شان ماند.

خط دروازه؛ اخباری جا نشد!

محمدرضا اخباری جا مانده بزرگ دروازه‌بان‌های تیم ملی بود. او تا آخرین لحظات در اردو بود، اما در روز آخر با توجه به دعوت‌شدن چهار دروازه‌بان دیگر (عابدزاده، حسینی، بیرانوند و نیازمند) دیگر جایی برای حضورش نبود و از فهرست نهایی جام جهانی کنار رفت.

مدافعانی که ناامید شدند

اگرچه نفراتی مثل عارف غلامی و صالح حردانی از قبل حضورشان در جام جهانی تقریبا غیرممکن شده بود، اما تا لحظات آخر امید داشتند. با این حال، این دو بازیکن جزو خط خورده‌های بزرگ تیم ملی قرار گرفتند. سامان فلاح، دفاع وسط دهه هشتادی تیم ملی و امید نورافکن، دفاع چپ سپاهان دیگر خط خورده‌های مهم بودند که در روز آخر از بین بازیکنان نهایی کنار رفتند.

ابراهیمی و مصدومیت بدموقع

امید ابراهیمی را می‌توان بزرگ‌ترین جامانده جام جهانی برای تیم ایران دانست؛ هافبک باتجربه‌ای که در بازی با نیکاراگوئه دچار مصدومیت شد و جام جهانی را به این دلیل از دست داد. کارلوس کی‌روش هم بابت غیبت ابراهیمی ابراز تاسف کرد. ابراهیمی دوست داشت آخرین جام جهانی خود را هم تجربه کند، اما مصدومیت امانش نداد.

سرمربی تیم ملی در خط هافبک می‌توانست مهدی مهدی‌پور را هم انتخاب کند، اما از این کار سر باز زد. او البته در روز آخر میلاد سرلک، هافبک پرسپولیس را هم خط زد تا هافبک‌های دیگری را برگزیند.

باتجربه‌ها در خط حمله ارجح بودند

مهم‌ترین جامانده‌های لیست جام جهانی، در خط حمله هستند؛ جایی که وجود نفراتی مثل آزمون، طارمی، انصاری‌فرد، جهانبخش و … اجازه نداد بازیکنان آماده‌ای مثل محمد محبی، مهدی قایدی، اللهیار صیادمنش، شهاب زاهدی و علی علیپور فرصتی برای حضور در تیم ملی داشته باشند. آنها بدون شک روزهای سختی را بعد از خط خوردن تحمل می‌کنند.

کاش آن یک جای خالی پُر می‌شد

کی‌روش در حالی که می‌توانست 26 بازیکن را انتخاب کند و به قطر ببرد، اما ترجیح داد لیست تیم ملی 25 نفره باشد. اگرچه تیم‌هایی مثل فرانسه و سوییس نیز این‌گونه نفرات خود را انتخاب کردند، اما این انتقاد شاید به سرمربی وارد باشد که از میان نفراتی که نام آنها در بالا برده شد، چرا یک نفر دیگر در لیست قرار نگرفت تا بدون جای خالی عازم قطر شوند؟ این اتفاق مهم حداقل دل یکی از ستاره‌هایی را که دوست داشتند در جام جهانی باشند، شاد می‌کرد.