آمار بالای بیکاری و فقر در دشتستان

آمار بالای بیکاری و فقر در دشتستان

نماینده شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: آمار بیکاری و فقر در این شهرستان بالاست و صنعت بزرگی هم در این منطقه وجود ندارد.

دکتر ابراهیم رضایی در نشست شورای اداری شهرستان دشتستان اظهار کرد: برای نسل امروز و کسانی که دوران پیش از انقلاب اسلامی را ندیده‌اند باید شرایط قبل از انقلاب اسلامی را تشریح کرد. دورانی که کشور ما استقلال نداشت و دیگران برای ما تصمیم می‌گرفتند.

وی اضافه کرد: در بسیاری از موارد دیگر سران کشورهای خارجی و سفرای خارجی برای ما تعیین تکلیف می‌کردند و حتی کنفرانس تهران با حضور سران چند کشور در تهران برگزار می‌شود ولی شاه ما خبر ندارد.

نماینده دشتستان در مجلس به سفر رئیس جمهور به روسیه اشاره کرد و ادامه داد: در چهار دهه انقلاب اسلامی عزت و احترام کشور ما در خارج بیشتر شده است. هر چند برخی غرب‌گرایان مطالبی را عنوان کردند ولی استقبال اخیر از آیت‌الله رئیسی در روسیه کم‌نظیر بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز در کشور استقلال و آزادی در کشور داریم و چه در داخل کشور و چه در بیرون شاهدیم که مدیران به راحتی نقد می‌شوند و این از برکات انقلاب اسلامی است. شهدای زیادی را تقدیم کردیم تا امروز آزادی داشته باشیم.

لزوم تکمیل پروژه‌ها

رضایی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سیاسی ختم نمی‌شود افزود: با وجود فشارهای اقتصادی و معیشتی که بر مردم وارد شده است، پیشرفت‌های اقتصادی زیادی داشته‌ایم ولی به این وضعیت هم قانع نیستیم و توقع بیش از این است.

وی تاکید کرد: برای دهه فجر امسال باید برنامه‌ریزی داشته باشیم و به مردم بگوییم که چه کارهایی انجام شده و چه خدماتی ارائه شده است. 

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تکمیل نشدن و افتتاح کلینیک درمانی برازجان تصریح کرد: این کلینیک نیاز ضروری مردم است و بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد. پیگیری بسیار زیادی در این زمینه داشته‌ایم اما بخاطر اندک بدهی به افتتاح نرسیده است.

وی به تغییرات مدیریتی در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و حضور نیروهای جوان انقلابی در این عرصه اشاره کرد و گفت: از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی انتظار داریم این کلینیک در آینده نزدیک افتتاح شود چرا که نیاز ضروری مردم برازجان است.

رضایی با اشاره به اینکه راه روستای رونی بخش ارم دشتستان همچنان آسفالت نشده است، افزود: شرمنده مردم هستیم که پاسخ مناسبی در مقابل این مطالبه آنها نداریم. دیگر پروژه‌ها همچون ایجاد خط انتقال آب سد ارغون هم باید تکمیل شود.

آمار فقر و بیکاری بالا است

وی با اشاره به اینکه این شهرستان باید به سامان برسد اضافه کرد: خیلی از گرفتاری‌هایی که داریم این است که باید اقتصاد شهرستان را علاج کنیم و یک شهرستان ثروتمند داشته باشیم. آمار بیکاری و فقر در شهرستان بالا است و صنعت بزرگی نداریم.

نماینده شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این شهرستان باید صنعتی شود و تولید ثروت کنیم و زنجیره تولید در این شهرستان تقویت شود. بحث صادرات محصولات شهرستان باید رونق بگیرد و زیرساخت‌ها باید تقویت شود.

وی از پیگیری برای توسعه صادرات محصولات شهرستان به کشورهای دیگر خبر داد و اظهار داشت: قیمت محصولات کشاورزی ما در برخی کشورهای همسایه بیش از ده برابر قیمت آن در داخل کشور است لذا باید تلاش کنیم به این بازار دست پیدا کنیم.

لزوم حرکت در مسیر سیاست‌های دولت

رضایی با انتقاد از رواج تملق در میان برخی خدیران، گفت: ما مسئولان باید مراقب مسائلی مانند تملق باشیم، تملق باعث می‌شود تا متوهم شویم و نتوانیم به وظیفه خود به خوبی عمل کنیم. باید مراقب باشیم تا در این فضاها قرار نگیریم.

وی با اشاره به اینکه انتظار مردم از مسئولان کار کردن برای مردم است اضافه کرد: مردم باید کارآمدی این نظامی که بر پایه مردم‌سالاری دینی بنا شده را ببینند و تلاش کنیم که مشکلات مردم رفع شود.

نماینده دشتستان با تقدیر از مسئولان سابق شهرستان و مسئولان جدید این شهرستان بیان کرد: بخشداران سابق و مدیران و معاونین سابق فرمانداری تلاش گسترده‌ای در خدمت به مردم داشتند که وظیفه داریم از این تلاش‌ها تقدیر کنیم.

وی افزود: این شهرستان و استان باید با هدایت‌های رئیس دولت اداره شود و حق نداریم در این دولت خطی برخورد کنیم و هر کسی مسئولیتی می‌گیرد باید مطابق با سیاست‌های کلی دولت عمل کند.

رضایی با خیرمقدم به سرپرست فرمانداری دشتستان، وی را فردی تحصیل‌کرده، متواضع و مردمی دانست و تصریح کرد: همه ما باید خود را وقف خدمت به مردم کنیم و تلاش کنیم که آینده این شهرستان از امروز آن بهتر باشد.