آماده باش مراکز درمانی بوشهر برای حوادث احتمالی چهارشنبه سوری

آماده باش مراکز درمانی بوشهر برای حوادث احتمالی چهارشنبه سوری

حسن ملکی‌زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال تمامی پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی و مراکز درمانی استان بوشهر برای حوادث احتمالی در حالت آماده‌باش کامل هستند.

وی اظهار داشت: با توجه به برگزاری آیین باستانی چهارشنبه‌سوری در کشور و همچنین استان از آحاد مردم خواهشمندم که نکات ایمنی را رعایت کرده تا شاهد حوادث تلخی در آخر سال نباشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و قرار گرفتن در روزهای پایانی سال همه به هم کمک کرده و از حوادث چهارشنبه‌سوری جلوگیری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری علاوه بر کمک به کادر درمان، باعث جلوگیری از داغدار شدن خانواده‌ها نیز می‌شود اظهار داشت: خانواده‌ها بیشتر مراقب استفاده از وسایل آتش‌زا، از سوی فرزندانشان در این ایام باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: تمام ناوگان و پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ برای امدادرسانی به مصدومان احتمالی در حالت آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

پیشگیری از حوادث تلخ چهارشنبه‌سوری مستلزم ارتقای فرهنگ ایمنی است
ملکی زاده تصریح کرد: با آموزش صحیح والدین به فرزندان خود و افزایش فرهنگ ایمنی در خانواده‌ها بایستی از خطرات تلخ و گاها غیرقابل‌جبران جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته علی‌رغم آموزش کارکنان اورژانس ۱۱۵ و نیروهای آتش‌نشانی به مردم در خصوص خطرات رعایت نکردن نکات ایمنی شاهد بروز حوادث تلخی در استان بوشهر بوده‌ایم.