مکافات آقازاده های عشق غرب

مکافات آقازاده های عشق غرب

آفتاب نیوز نوشت : رئیس اداره عملیات زمینی سپاه در خرداد امسال در یک برنامه تلویزیونی از زندگی «چهار هزار» نفر از فرزندان مقامات جمهوری اسلامی در خارج از کشور خبر داد و گفت: «امروز نزدیک ۴ هزار فرزند برخی از مسئولان در آمریکا، اروپا و کانادا زندگی می‌کنند. این افراد باید «رصد» شوند تا در آینده، هیچ پست مدیریتی در جمهوری اسلامی به آن‌ها داده نشود.»یکی دیگر از مسئولین این تعداد را «۵ هزار» نفر برآورد کرد.

تولد نوه علیرضا زاکانی، شهردار تهران در زروریخ سوئیس و مهاجرات فرزند انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور و یک معاون وزیر به کانادا، از جمله موضوعات پربازتاب در فضای مجازی و در میان افکار عمومی بود. مهاجرتی که معاون رئیس‌جمهور آن را «سفری با اهداف دانش بنیان» خواند.

مرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم و از چهره‌های اصولگرا نیز در واکنش به خبر مهاجرت همه فرزندانش به خارج از کشور گفت که هدف این سفر «تحصیل علم و دانش بوده» و فرزندانش «سفیران گویا برای نظام» هستند. بعدها یکی از فرزندانش این گفته پدر را تکذیب کرد.

هرچند به گفته رسانه‌های طرفدار دولت، رئیس‌جمهور دستور داد تا اگر «فرزند رفت، پدر و مادر هم بروند»، اما وی تا کنون در مورد خروج فرزند معاون خود از کشور و مهاجرت به کانادا سکوت کرده است.

فرزند خانم خزعلی در کانادا در شرکت یکی از متهمان پرونده‌های موسوم به ارزش افزوده شاغل است، حجم این پرونده بر چند هزار میلیارد تومان بالغ می‌شود. شرکت مادر و سرمایه‌گذار وی در کانادا ۷gate نام دارد که مالک آن پرونده‌ای ۸ هزار میلیارد تومانی دارد. آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات گفته بود: «این شرکت‌ها با پشتیبانی که داشتند، جیب مردم را زدند.» معاون رئیس جمهور به این اتهام مطروحه که فرزند او نیز در پرونده‌های ارزش افزوده دست داشته یا خیر، پاسخی نداده است.