آغاز همکاری مشترک فعالیت‌های فرهنگی حوزه هنری خوزستان با بصره

جمعی از فعالان و متخصصان فرهنگی فعال در رسانه حشد الشعبی عراق و جبهه مقاومت استان بصره عراق در سفری یک روزه به استان خوزستان از ظرفیت‌های فرهنگی این استان دیدن کردند

آغاز همکاری مشترک فعالیت‌های فرهنگی حوزه هنری خوزستان با بصره

رئیس حوزه هنری خوزستان با اشاره به ارتباطات فرهنگی میان ایران و عراق از فعالیت فرهنگی و هنری مشترک با موسسه فرهنگی محمدیون در بصره و رسانه حشد الشعبی در عراق خبر داد.

محمد شهبازگهروئی با اشاره به سند زیست‌بوم حوزه هنری اظهار داشت: ظرفیت بسیار خوبی در شهرستان بصره داریم و باید با توجه به بعد کم مسافت از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

او با بیان اینکه باتوجه به نزدیکی زیاد فرهنگی مردم بصره با استان خوزستان گفت: مقرر شده فعالیت‌هایی از قبیل هنر، فرهنگ و در عرصه رسانه داشته باشیم.

شهبازگهروئی با اشاره به آغاز همکاری مشترک با بصره بیان کرد: با توجه به پیش رو بودن سالگرد شهادت حاج قاسم و ابومهدی المهندس فعالیت مشترک ما با بصره همزمان با شهادت این دو شهید عالی قدر امسال آغاز می‌شود و همچنین بنا است در عرصه‌های انقلابی، فرهنگی و منطقه‌ای فعالیت های دائمی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اولویت ما در حوزه هنری استان خوزستان به این گونه است که کار را مردمی جلو ببریم گفت: حضور و فعالیت ما در بصره هم مردمی خواهد بود.

در این نشست همچنین معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار داشت: جمعی از فعالان و متخصصان فرهنگی فعال در رسانه حشد الشعبی عراق و جبهه مقاومت استان بصره عراق در سفری یک روزه به استان خوزستان از ظرفیت‌های فرهنگی این استان دیدن کردند.

مجید منادی با اشاره به نشست مشترک با اعضای این تیم رسانه‌ای در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان عنوان کرد: جلسه‌ای با محور موضوعات فرهنگی و جبهه مقاومت برگزار شد که مقرر شد برنامه‌های مشترک بین این ۲ استان برنامه‌ریزی و اجرایی شود و همچنین دوره‌های آموزشی برای علاقه‌مندان حوزه‌های فرهنگی و هنر در استان بصره عراق برگزار شود.

در ادامه مدیر موسسه فرهنگی محمدیون در بصره درخصوص هدف از حضور در استان خوزستان اظهار کرد: تکثیر و اجرای بیشتر فعالیت‌های فرهنگی بین ایران و بصره هدف اصلی این سفر و این نشست است.

جعفر زنگین با اشاره به فعالیت‌ها، توانایی‌ها و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی استان خوزستان بیان کرد: این توان و تمایل را داریم که این اتفاقات فرهنگی را در موسسه فرهنگی و هنری در بصره انتقال بدهیم.

وی درباره تیم اعزامی برای حضور در خوزستان گفت: در این سفر تیم همراه ما گروه رسانه حشدالشعبی و اعضای موسسه محمدیون در بصره برای آشنایی بیشتر با برنامه‌های فرهنگی و هنری دستگاه‌های مردمی استان خوزستان به این استان اعزام شده‌اند.