آغاز مسابقات بدمينتون فجر در شيراز

آغاز مسابقات بدمينتون فجر در شيراز

علي جمشيدپور - خبرجنوب / سی امین دوره مسابقات بین المللی بدمینتون فجر با حضور ۷۴ بازیکن مرد و ۴۰ بازیکن زن از ۱۶ کشور از دیروز در سالن شهید دستغیب شیراز آغاز شد.

تیم های ارمنستان، استرالیا، آذربایجان، بلژیک، بلغارستان، کانادا، هند، قزاقستان، مالزی، پرتغال، اسلواکی، اوکراین، روسیه، اندونزی، عراق و ایران در سی امین دوره مسابقات بین المللی بدمینتون فجر حضور دارند.

در روز آغازين اين مسابقات در بخش بانوان، بدمینتون بازان هندی مقابل حریفان به برتری دست یافتند.

این رقابت ها از ۱۸ بهمن آغاز و تا ۲۲ بهمن ماه ادامه خواهد داشت كه صبح در بخش بانوان و عصر در بخش آقايان دنبال خواهد شد.

در مراسم افتتاحیه مسابقات  محمدرضا پوريا رئيس فدراسيون بدمينتون با تبريك ايام دهه مبارك فجر بيان كرد: با برنامه ريزي هاي فدراسيون بدمينتون از سي سال گذشته براي رساندن اين دوره از مسابقات به يك جايگاه جهاني، هم اكنون مسابقات بين المللي بدمينتون فجر در جهان شناخته شده است.

وي با بيان اين موضوع كه اولين دوره اين مسابقات بدون جوائز برگزار شد ابراز كرد: پس از اينكه اين مسابقات به صورت مداوم به مدت ١٥ سال برگزار شد، فدراسيون بدمينتون جهان تصميم گرفت تا اين مسابقات داراي رنك و جوائز باشد. پس از اين تصميم جوائز نقدي از ٣ هزار دلار آغاز شد تا امروز كه به ٢٥ هزار دلار رسيده است و قرار است هر دوره ٢ هزار دلار افزايش داشته باشد.

پوريا با ذكر اين نکته كه اين مسابقات با نام فجر ايران در تقويم فدراسيون جهاني ثبت شده است اظهار داشت: به دليل شرايط بحراني كرونا تعدادي از كشورها موفق نشدند در اين مسابقات شركت كنند. اگر قرار بود به صورت كامل تمامي كشورها حضور داشته باشند ٣٠ كشور با ورزشكاران حرفه اي كه داراي رنكينگ زير صد جهان هستند، به رقابت مي پرداختند.

رئيس فدراسيون بدمينتون در جواب به اين سوال كه «چرا شيراز را به عنوان ميزبان اين دوره از مسابقات انتخاب كرديد؟» گفت: با توجه به اينكه مسابقات امسال به عنوان سومين دوره مسابقات به ميزباني شيراز برگزار مي شود، فدراسيون جهاني و سرداورهاي آسيايي شيراز را مناسب براي برگزاري اين دوره از مسابقات تشخيص دادند و نظر فدراسيون بدمينتون آسيا بر اين بود كه اين مسابقات در يك شهر ثبات داشته باشد. لذا ميزباني اين دوره به عنوان دومين دوره متوالي به شيراز اختصاص يافت و مسابقات سال آينده انشاالله در تبريز برگزار مي شود.

محمدرضا پوريا در پايان با ابراز رضايت از ميزباني شهر شيراز بيان كرد: از استاندار فارس، مديریت اداره كل ورزش و جوانان فارس، رئيس هيات بدمينتون استان فارس و ... به خاطر هرچه بهتر برگزار كردن اين دوره از مسابقات كمال تشكر را دارم و اميدوارم در دوره هاي آينده باز هم بتوانيم از ميزباني خوب شهر شيراز بهره مند شويم.