آغاز بارندگی در استان بوشهر از فردا/ هشدار دریایی سطح زرد صادر شد

آغاز بارندگی در استان بوشهر از فردا/ هشدار دریایی سطح زرد صادر شد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به آغاز بارش‌ها در استان طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری گفت: خلیج فارس از فردا مواج و متلاطم می‌شود.

پیام مساعدی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از فردا سه شنبه با نفوذ سامانه ناپایدار جوی به استان و تداوم فعالیت آن تا روز چهارشنبه، ضمن افزایش سرعت وزش بادهای جنوبی، در برخی نقاط وقوع رعدوبرق، رگبار باران و وزش تندباد لحظه‌ای مورد انتظار است.

وی اضافه کرد: امروز در برخی از نقاط با افزایش پوشش ابر، احتمال وقوع بارش‌های پراکنده باران، گاهی همراه با رعدوبرق دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: آسمان استان طی ساعات آینده کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد، گاهی افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده به همراه رعدوبرق و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمال شرقی و از فردا جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در هنگام وزش تندباد ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر، و در هنگام وزش تندباد ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

مساعدی با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح زرد هواشناسی در استان از وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید در برخی ساعات روز، افزایش ارتفاع موج دریا از عصر سه‌شنبه تا روز جمعه خبر داد.

وی از وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید تا ۴۰ و گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خبر داد و بیان داشت: افزایش ارتفاع موج دریا بین ۹۰ تا ۱۵۰ و گاهی ۱۸۰ سانتیمتر قابل پیش‌بینی است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به احتمال اختلال در ترددها و فعالیت دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خواستار احتیاط و گاهی خودداری از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی شد.