آغاز اجرای طرح ملی آموزش هنر برای همه در فارس

آغاز اجرای طرح ملی آموزش هنر برای همه در فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از آغاز اجرای طرح ملی آموزش هنر برای همه در سطح استان خبر داد.

حمیدرضا قانعی در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تشریح  اعلام ویژه برنامه های طرح ملی آموزش هنر برای همه با بیان اینکه این اقدام اتفاق مبارکی است، اظهار داشت: فراگیری و آموزش بویژه در حوزه هنر در همه دنیا به عنوان یک امر گران محسوب می شود لذا هنگامیکه در سطح حاکمیت این تصمیم اتخاذ می شود تا این چنین دوره های آموزشی برگزار شود در این خصوص است که حاکمیت به این باور می رسد که عدالت آموزشی را در تمام نقاط کشور فراهم کند.

وی عنوان کرد: این دوره آموزشی در 34 سر فصل آموزشی در قالب 50 رشته شاخص آموزشی است که 15 سر فصل به صورت مجازی برگزار می شود و مابقی سر فصل ها به صورت حضوری خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه در تلاشیم تا آموزش های بومی استان به این دوره اضافه شود، گفت: این طرح چهار دوره تخصصی از جمله فرهنگ، هنر، سینما و رسانه را در بر می گیرد.  قانعی اضافه کرد: اجرای چنین طرح هایی نوید آن را می دهد که در آینده نزدیک در مناطق محروم تر استان هنرمندانی که دارای مهارت های جدی تری داشته باشند ورود کنند تا علاوه بر نقش افرینی در حوزه کسب و کار ما نیز بتوانیم به عنوان یک نهاد دولتی نقش خود را در آموزش جامعه مخاطب خود به نحو احسنت ایفا کنیم.

این مقام مسئول در ادامه همچنین از  اجرای طرح آموزش منطقه ای در چهار شهرستان استان خبر داد و افزود: در این خصوص انجمن های ویژه ادبی، گروه های نمایشی، اهالی رسانه و آموزش های سینمایی برگزار می شود که تا پایان سال جاری دوره های ادبی در شهرستان های آباده، استهبان، مرودشت و داراب در روزهای چهارشنبه برگزار خواهد شد. 

قانعی اظهار کرد: مجموعه فرآیندهایی که در حوزه آموزش در شهرستان ها در حال شکل گیری است در این راستا است تا تلاش ما مبنی بر تمرکز زدایی باشد تا علاوه بر رونق فراگیری آموزش، ارتباط بیشتر با اهالی فرهنگ و هنر و  رسانه ها ایجاد شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در پایان یادآور شد: یکی از دلایل برگزاری این طرح فعال تر کردن آموزشگاه های هنری است و باتوجه به اینکه این طرح رایگان است و در رکودی که طی سال های گذشته آموزشگاه های هنری با آن مواجه بودند، این انتظار می‌رود که در آینده عواید و رونق بخشی برگزاری این طرح برای آموزشگاه های هنری باشد. 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هم بیان کرد:  طرح آموزش هنر برای همه از اسفند ماه آغاز شد و تاکنون 45 هزار و 500 نفر از سراسر کشور در این طرح شرکت کردند.

سید رسول موسویان نژاد اظهار کرد: استان فارس به عنوان استان برخوردار اجرای این طرح در 5 شهرستان دارای سهمیه همچون خرامه، بیضا، فراشبند، زرین دشت و کوه چنار برنامه ریزی شد.

موسویان نژاد با اشاره به اینکه در سه منطقه محروم از شهر شیراز طرح آموزش هنر برای همه اجرا می شود، گفت: این طرح در مناطق جنوب شهر از جمله شهرک میانرود، شهرک سلطان آباد و بلوار اتحاد و روستاها و مناطق اطراف آن اجرا می شود.

وی خاطر نشان کرد: این طرح یک طرح مهارت محور است که با 3 رویکرد آموزش، تولید و فروش آثار هنرمندان برگزار می شود و موضوع اشتغالزایی مهم ترین موضوعی است که در این طرح پیش بینی شده است.

موسویان نژاد با بیان اینکه در 11 استان سطح کشور این طرح اجرا شده است، گفت: توسعه آموزشگاه های هنری در شهرها و‌شهرستان های کوچک یکی از مواردی است که اجرای این طرح می تواند کمک کننده باشد تا این مراکز و مؤسسات آموزشی با فرایند ساده تر که وزارت ارشاد برای آنها در نظر دارد تأسیس شوند و آموزش را توسعه دهند.

در پایان این نشست از پوستر طرح ملی آموزش هنر برای همه رونمایی شد.