آزادراه شیراز - اصفهان چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد؟  

آزادراه شیراز - اصفهان  چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد؟  

استاندار فارس به مسئله راه‌های استان اشاره کرد و گفت: تلاش ما این است تا پایان امسال آزاد راه شیراز - اصفهان حداقل ۶ قطعه به زیر ترافیک برود.

محمدهادی ایمانیه در آیین کلنگ‌زنی 40 هزار واحد مسکن طرح نهضت جهش مسکن با بیان اینکه خوشحالیم که امروز کلنگ 40 هزار واحد مسکونی در 18 شهرستان را به زمین می‌زنیم، عنوان کرد: رتبه استان فارس در بحث مسکن مناسب شأن استان نیست و امیدواریم با سرعت کار ادامه پیدا کند و این گره برطرف شود.

استاندار فارس در ارتباط با تأمین زمین گفت: تا به حال 3700 هکتار زمین تأمین شده است و جلسات رفع مشکل کمبود زمین هر هفته برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در شهرهایی که این مسئله وجود دارد از طریق الحاق زمین‌های متعلق به منابع طبیعی و یا راه و شهرسازی یا مشارکت با صاحبان ملک مشکل را برطرف می‌کنیم و در نهایت سراغ ادارات و سازمان‌ها خواهیم رفت.

ایمانیه عنوان کرد: تا به حال در استان فارس با این بن بست که سازمانی را مجبور به تخصیص زمین کنیم روبه‌رو نشدیم.

وی در خصوص سهمیه و اقدامات استان در ساخت مسکن، گفت: برای استان حد قائل نشده‌اند، اما 240 هزار سهمیه تاکنون تعلق گرفته که از این میان فرم «ج» 140 هزار نفر سبز شده، ولی تا به حال 25 هزار نفر فقط واریز وجه اولیه داشته‌اند و ما تاکنون 14 هزار واحد را شروع کردیم، امروز نیز 40 هزار واحد دیگر آغاز خواهد شد که بخشی از آن متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار فارس افزود: بیشترین پیشرفت در شهر صدرا بوده که بعضی پروژه‌ها به سقف هم رسیده است.

وی همچنین در حضور رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، بیان کرد: سفر قبل، مقام وزارت از وضعیت جهش مسکن رضایت نداشت و نهیب ایشان باعث شد اکنون کلنگ 40 هزار مسکن به زمین بخورد و کار سرعت بیشتری بگیرد.

ایمانیه با بیان اینکه یکی از نیازهای اصلی مردم و شعارهای دولت سیزدهم بحث مسکن است، به طرح سه چالش در این زمینه پرداخت و اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی بحث واریز وجه اولیه و پیش پرداخت است.

وی ادامه داد: ثبت نام کنندگان طرح افرادی هستند که از نظر مالی تمکن ندارند و اکثر متقاضیان هم برای پیش پرداخت هم برای سود تسهیلات واقعا با مشکل روبه‌رو هستند.

استاندار فارس با بیان اینکه امیدواریم به هر شکلی یا با مصوبه سران یا با متمم بودجه یا با توجه به اینکه در حال حاضر زمان تنظیم بودجه است، مسئله برطرف شود، گفت: موضوع بعدی منطقه پارک بمو است. این منطقه واقعا محیط زیست هیچ حیوانی نیست و ما آمادگی داریم 10 برابرش را به محیط زیست بدهیم.

ایمانیه در موضوع سوم  به مسکن روستاییان پرداخت و بیان کرد: خواهش من این است تلاش‌ها در روستا مضاعف باشد تا از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری شود. در حالی که ما می‌گوییم روستا بمانید، کجا خانه بسازند؟ در روستایی که مشکل زمین دارند، منابع طبیعی کوتاه بیاید.

استاندار فارس به مسئله راه‌های استان اشاره کرد و افزود: تلاش ما این است تا پایان امسال آزادراه شیراز - اصفهان حداقل 6 قطعه به زیر ترافیک برود، آزاد راه شیراز بوشهر نیز بخش خصوصی حاضر به همراهی است و خواستار همراهی بیشتر دولت شد.

وی عنوان کرد: راه‌آهن شیراز - اهواز شرق را به غرب وصل می‌کند و استراتژیک است و نیاز به کمک و همراهی دولت دارد.

ایمانیه همچنین در خصوص راه‌آهن شیراز - جهرم و شیراز - گل‌گهر هم نیز خواستار مساعدت بیشتر دولت و وزارتخانه شد.