آخرین وضعیت شیوع کرونا در فارس/شرایط عادی نیست

آخرین وضعیت شیوع کرونا در فارس/شرایط عادی نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آخرین وضعیت شیوع و رنگ بندی کرونا در فارس بر لزوم حساس بودن شهروندان به شیوه نامه‌های بهداشتی تاکید کرد.

دکتر سید وحید حسینی شنبه ۲۰ فروردین در  جلسه ستاد مدیریت کرونای علوم پزشکی شیراز با اشاره به طولانی شدن دوران کرونا، از خانواده‌ها خواست تا برای حفظ سلامتی خود و فرزندانشان، تکمیل برنامه واکسیناسیون اعضای خانواده را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

 حسینی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران در ایام ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس و حضور دانشجویان و دانش آموزان در کلاس‌های درس، خانواده‌ها باید حساسیت بیشتری نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، به ویژه واکسیناسیون خود و فرزاندانشان داشته باشند.

او از دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا همچون گذشته برای همکاری با مجموعه سلامت و کاهش آمار کرونا، بیش از پیش از مردم برای مشارکت در گسترش پوشش واکسیناسیون جمعی دعوت کنند.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اعلام درصد جمعیت هدف واکسینه شده در فارس افزود: تا اکنون ۹۳ و نیم درصد دُز اول، ۸۷ و نیم درصد دُز دوم و ۴۸ و یک دهم درصد از جمعیت هدف نیز دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از این نشست با بررسی آخرین وضعیت رنگ بندی کرونا در فارس اعلام کرد: هم اکنون شهرستان سرچهان در وضعیت قرمز، شهرستان‌های ارسنجان و خُنج در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های لامرد و مرودشت در وضعیت آبی و بقیه شهرستان‌ها و مناطق استان از جمله شیراز در وضعیت زرد قرار دارند.

حسینی ضمن بررسی نمودارهای مربوط به جانباختگان کووید۱۹ در استان و کشور و پیگیری آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ آمار ابتلا در مناطق مختلف استان و وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فارس را مورد پیگیری قرار داد.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست آخرین گزارش‌های مربوط به آمار ابتلا و بستری در استان، روند اجرای واکسیناسیون، اقدامات کارگروه‌های ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا و شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان‌های شیراز و شهرستان‌های استان را ارائه دادند.