آخرین وضعیت بارش‌ها در استان فارس

‌سیلاب‌ها فوتی نداشت‌/ اسکان بیش از ۴ هزار نفر

آخرین وضعیت بارش‌ها در استان فارس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در تشریح آخرین جزئیات سیلاب در شهرستان‌های فارس، با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش در شهرستان داراب با 60 ملی‌متر به ثبت شده و در شمال شهر شیراز شهر صدرا و گلستان 30 میلی متر باران گزارش شده است، اظهار داشت: خوشبختانه تا این لحظه تلفات جانی گزارش نشده و تنها  خسارت‌ها به زیرساخت‌های ارتباطی،  برق و آب داشتیم.

خلیل عبداللهی با تاکید بر اینکه وضعیت در استان پایدار است، گفت: شب گذشته روستای صالح آباد شهرستان بختگان دچار آبگرفتگی و تخلیه شد و بالغ بر 1000 هرار نفر اسکان اضطراری داده شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: همچنین در شهرستان سرچهان 3 هزار کارگر فصلی بر اثر جاری شدن سیلاب  اسکان موقت داده شدند و 20 خانوار عشایر به نقاط امن انتقال داده شدند.

وی با بیان اینکه هشدار و آماده باش کامل طغیان و سیلاب به تمامی دستگاه‌های امداد رسان، دهیاری ها، بخشداری و شهرداری‌ها داده شده است، بیان کرد: جریان آب و برق در حال حاضر در شهرستان‌های داراب، بختگان و سرچهان که برای چند ساعتی قطع شده بود در حال حاضر متصل است.

 عبداللهی خاطرنشان کرد: خوشبختانه علی‌رغم شدت بارش‌ها هیچ پلی تخریب نشده است و راه‌های استان باز و ترددروان است.

اعلام میزان بارش‌ها در فارس

سامانه بارشی موسمی موجب بارش باران در بیشتر مناطق استان فارس شده است.

اداره کل هواشناسی فارس میزان بارش سامانه موسمی تا صبح امروز ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه را اعلام کرد.

بیشترین میزان بارندگی سامانه بارشی اخیر با ۴۳ و ۶ دهم میلی متر در فورگ شهرستان داراب و ۴۲ و یک دهم میلی متر در فراشبند به ثبت رسیده است.