آخرین خبر از صیادان بوشهری مفقود شده در خلیج‌فارس

استفاده از ۱۲۰ قایق محلی برای نجات صیادن

آخرین خبر از صیادان بوشهری مفقود شده در خلیج‌فارس

صیادان تنگستانی یکشنبه این هفته با یک فروند قایق صیادی از بندر عامری شهرستان تنگستان عازم بندر دیر شدند اما هنوز بازنگشته و ناپدید شده اند.

یونس باربرز صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش ناجی اداره بندر، صیادان این شهرستان و شناورهای تنگستان قایق سه صیاد ناپدید شده از اهالی بندر عامری شهرستان تنگستان از توابع استان بوشهر در دو مایلی جزیره تهمادون بخش بردخون پیدا شد.

فرماندار دیر افزود: همچنین روز گذشته اداوات صید صیادان یادشده که از روز یکشنبه هفته جاری در آب های خلیج فارس ناپدید شده است توسط صیادان پیدا شده بود.

وی یادآورشد: به رغم تلاش شناورهای دریابانی، اداره بنادر و دریانوردی، منطقه چهارم دریایی سپاه و اعزام بالگرد تجسس از سوی فرماندهی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه بوشهر، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و حتی شناورهای محلی تاکنون صیادان تنگستانی پیدا نشده اند.

فرماندار دیر گفت: باتوجه به پرشمار بودن سوانح دریایی در شهرستان دیر استقرار پایگاه امداد و نجات هوایی در این شهرستان ضروری است.

استفاده از ۱۲۰ قایق محلی برای نجات صیادن

جهانگیر دهقانی مدیرکل بحران استان بوشهر با اشاره به مشارکت همه دستگاه‌ها برای یافتن این صیادان خاطر نشان کرد: از همان لحظه اعلام مفقود شدن این صیادان تجهیزات لازم از دستگاه‌های مختلف شامل بنادر و دریانوردی، مرزبانی، نیروی دریایی سپاه، بالگرد منطقه دوم نیروی دریایی سپاه ، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و بیش از ۱۲۰ قایق محلی برای نجات این صیادان بکارگیری شد.

وی از ادامه گشت‌های دریایی برای یافتن ۳ صیاد مفقود شده در خلیج‌فارس خبر داد و گفت: در این راستا از تمام تجهیزات امدادرسانی و امکانات پیشرفته هوایی و دریایی و ۶۰ قایق محلی استفاده می‌شود، اما تاکنون صیادان مفقود شده پیدا نشده‌اند.

صیادان تنگستانی یکشنبه هفته جاری  با یک فروند قایق صیادی از بندر عامری شهرستان تنگستان عازم بندر دیر شدند اما هنوز بازنگشته و ناپدید شده اند.

عملیات جست و جو برای یافتن و و نجات این صیادان با شناورهای ناجی و بالگرد از صبح روز دوشنبه آغاز و همچنان  ادامه دارد.