آتش نشانان شیراز آواربرداری ضلع جنوبی ساختمان متروپل آبادان را انجام می دهند

آتش نشانان شیراز آواربرداری ضلع جنوبی ساختمان متروپل آبادان را انجام می دهند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت:مدیریت و آوار برداری ضلع جنوبی ساختمان متروپل آبادان بر عهده تیم های آتش نشان شیراز بوده و هدف برداشتن آوار و دسترسی به هموطنان گرفتار در زیر آوار است.

خلیل عبدالهی روز چهارشنبه در رابطه با جزییات عملیات آواریبرداری و امداد و نجات آتش‌نشانان و گروه اعزامی از شیراز در متروپل اظهار کرد: دو تیم واکنش سریع و آوار برداری آتش نشانی شیراز که با تجهیزات امدادی با هماهنگی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور و مدیریت بحران استانداری به آبادان سفر کرده اند، به محض حضور در محل اقدامات خود را با هماهنگی ستاد بحران حادثه ریزش ساختمان متروپل آغاز کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: متأسفانه حجم آوار پایدار نیست و این وضعیت شرایط را برای امدادگران دشوار کرده است ، ساختمان مجاور متروپل تخلیه شده است و با توجه به شرایط موجود ، امدادرسانی از چند جبهه در حال انجام است.

عبدالهی افزود: این حادثه به دلیل تخریب ساختمان ده طبقه عملیات آواربرداری را دچار پیچیدگی های خاصی کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اظهار کرد: اقدامات تیم اعزامی از سوی آتش‌نشانی شیراز بر اساس دستورات فرمانده میدان بوده و این تیم ها تا پایان عملیات و برقراری ایمنی به تلاش های خود ادامه خواهند داد.

بخش‌ هایی از مجتمع ۱۰ طبقه متروپل در خیابان امیری آبادان روز دوشنبه دوم خرداد ماه فرو ریخت. این حادثه حدود ساعت ۱۲:۳۹ دقیقه رخ داد.

 رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز دوشنبه  گفت: ۲ تیم تخصصی آوار برداری، امداد نجات و واکنش سریع متشکل از آتش نشانان متخصص شیراز با تجهیزات مورد نیاز به آبادان اعزام شدند.

محمدهادی قانع در این باره افزود: در پی بروز حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان و گرفتار شدن تعدادی از هم وطنان در زیر آوار این ساختمان ۲ تیم  تخصصی امداد، نجات و واکنش سریع آتش نشانی شیراز با تجهیزات مورد نیاز به آبادان اعزام شدند.

وی با اعلام آمادگی درخصوص اینکه آتش نشانان شیرازی آماده کمک و اعزام به آبادان هستند،ادامه داد: گروه اول آتش نشانان شیرازی عصر روز گذشته دوشنبه دوم خردادماه ۱۴۰۱ به آبادان اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز اظهار داشت: با توجه به وسعت حادثه در آبادان تعداد تیم‌ها و نیروهای امدادی-عملیاتی برای رهاسازی و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان افزایش یافته که بر این اساس دومین تیم امدادی و واکنش سریع سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز نیز بامداد امروز سه شنبه سوم خرداد به آبادان اعزام شدند.