رودخانه خواری در آبادان!

با متجاوزان به حریم بهمنشیر برخورد قانونی شود

رودخانه خواری در آبادان!

سرپرست معاونت عمرانی فرمانداری آبادان ضمن هشدار نسبت به پدیده رودخانه خواری در این شهرستان و تجاوز به حریم رودخانه بهمنشیر با استفاده از نخاله ساختمانی گفت: با متجاوزان به حریم رودخانه بهمنشیر برخورد قانونی می شود. یوسف پای گذار در جریان بازدید از حاشیه رودخانه بهمنشیر افزود: اخیرا بخشی از حریم رودخانه بهمنشیر روبروی ایستگاه ۳ آبادان با استفاده از نخاله ساختمانی تصرف شده است. وی افزود: پس از اطلاع از این تخلف که با استفاده از نخاله‌ ساختمانی در مساحتی به طول ۳۰ متر انجام شده است موضوع به صورت جدی پیگیری شد. 

سرپرست معاونت عمرانی فرمانداری آبادان اظهار داشت:موضوع به اطلاع مدیریت امور آب منطقه جنوب خوزستان به عنون متولی رودخانه‌ها در منطقه رسیده و به صورت ویژه در دست بررسی است. پای گذار گفت:با توجه به این موضوع که شخصی خاکریزی در حاشیه بهمنشیر را برعهده نگرفته از سوی مدیریت امور آب منطقه جنوب خوزستان شکوائیه‌ای در دادگستری آبادان طرح و پس از دستور قضایی اقدام به جمع‌آوری نخاله های تخلیه شده در بستر رودخانه خواهد شد.

رودخانه بهمنشیر در جنوب غربی ایران و در استان خوزستان واقع شده که مهمترین منبع تامین آب شرب و کشاورزی منطقه خرمشهر و آبادان می باشد.

این رودخانه از انشعابات رودخانه کارون بوده که رونق نسبی کشاورزی در حاشیه آن وجود دارد. استفاده زراعی از آب این رودخانه برای زمینهای کشاورزی بیانگر اهمیت آن در بهبود بخشیدن به وضعیت اقتصادی منطقه است. 

تجاوز به حریم رودخانه‌ بهمنشیر آبادان "رودخانه خواری" پدیده جدیدی است که علاوه بر تخریب محیط زیست ، آسیب جدی به اکوسیستم منطقه را به دنبال دارد.