پاییز طلایی قشقایی

مهدی رجب‌زاده پس از صدرنشینی در لیگ دسته اول: اگر انگیزه و برنامه داشته باشیم زمین و هوا نمی‌تواند مانع برد شود

پاییز طلایی  قشقایی
تیم قشقایی در لیگ آزادگان صدرنشین شد

علی جمشیدپور- خبرنگار خبرجنوب /  تیم فوتبال شهدای قشقایی در ورزشگاه حافظیه  شیراز میزبان  ویستا توربین تهران بود. در این دیدار که با  قضاوت یعقوب آشوری انجام شد شاگردان مهدی رجب‌زاده با دو گل حریف خود را بدرقه کردند. قشقایی‌ها که  در دیدارهفته هشتم  به برتری مقابل رایکا بابل رسیدند ، دیروز هم به دنبال برد خانگی برابر ویستا توربین تهران بودند اما تا لحظات پایانی نیمه اول کاری از پیش نبردند.
در سوی دیگر میدان ویستا توربین تهران که در تلاش برای جبران شکست هفته قبل بود و نمی‌خواست در شیراز و مقابل قشقایی بازنده باشد،تلاش خوبی از خود نشان داد اما  قبل از سوت پایان نیمه اول دروازه خود را باز شده دید، زیرا حملات شاگردان رجب‌زاده در لحظات پایانی نیمه اول نتیجه داد و سید محمد عابدی موفق شد در دقیقه 44 دروازه ویستا توربین تهران را باز کند تا قشقایی شیراز با برتری یک بر صفر به رختکن برود. در نیمه دوم هم شاگردان مهدی رجب‌زاده در لحظات پایانی موفق به گلزنی شدند و در دقیقه 6+90 توسط مرصاد فلاح‌نژاد  قشقایی‌ها دومین گل  خود را زدند تا پیروزی 2 بر صفر خانگی را برابر ویستا توربین جشن بگیرند و هم ‌امتیاز با ملوان انزلی صدرنشین شوند. تیم فوتبال قشقایی شیراز با این برد  با ارزش در پایان هفته نهم لیگ یک با ملوان در امتیاز 19 برابر شد و باتوجه به  تفاضل گل بهتر در صدر جدول قرار گرفت.

سرمربی تیم ویستا توربین تهران در مصاحبه بعد از بازی ضمن تشکر از بازیکنان تیمش بیان کرد: شاهد بازی خوبی بودیم. با اینکه بازی در زمین حریف برگزار می شد اما مالکیت بیشتر توپ در دست ما بود. میلاد بلادی که ویستا توربین را از لیگ دسته سوم کشور به لیگ یک رسانده با ابراز نارضایتی از تیم داوری گفت: داوران با در نظر گرفتن نام تیم های بزرگتر موارد پنجاه پنجاه را به نفع آنها سوت می زنند و نشان از عدم شهامت داوران است. سرمربی ویستا توربین با بیان اینکه یک پنالتی ما را نگرفتند ادامه داد: داور خیلی قشنگ و شیک گل دوم قشقایی را که در موقعیت آفساید بود صحیح اعلام کرد. بلادی در رابطه با زمین حافظیه گفت: هر تیمی که در این زمین بازی کند با مشکل رو به رو می شود. فوتبال شیراز که جزو ریشه دار ترین شهرهای فوتبالی ایران می باشد با این همه امکانات شهری و اهمیت ورزش در سلامت جامعه، مورد بی توجهی مسئولان واقع شده به حدی که حتی یک زمین سالم هم برای تیم های خود فراهم نکردند.

سرمربی تیم قشقایی هم در مصاحبه خبری بعد از بازی با تشکر از تلاش تمامی بازیکنان تیمش  بیان کرد: در این بازی از شاگردانم راضی نبودم اما به لطف خدا برد شیرینی را تجربه کردیم. همیشه نمی توان از یک تیم توقع داشت که در بهترین شرایط آمادگی خود باشد. به دلیل مصدومیت مدافع اصلی میانی تیم قشقایی تمرکز در خط دفاعی از ما گرفته شده بود. مهدی رجب زاده ضمن خسته نباشید به تیم داوری بیان داشت: با هجمه های ایجاد شده در مسائل داوری تمرکز و قاطعیت از داوران ما گرفته شده است. باید همه در کنار هم سعی کنیم که فضای آرامی را برای داوران ایجاد کنیم و آن اعتماد به نفس از دست رفته را به آنها  برگردانیم تا بتوانیم شاهد قضاوت های کم اشتباه در فوتبال باشیم. سرمربی تیم صدر نشین لیگ آزادگان در جواب این سئوال که «آیا زمین ورزشگاه حافظیه مناسب بازی فوتبال می باشد؟» بیان کرد: اگر انگیزه و برنامه داشته باشیم زمین و هوا نمی‌تواند مانع برد شود. شرایط برای هر دو تیم یکسان بود اما انگیزه های برد در تیم ما کاملاً مشهود بود.

دیگر نتایج هفته نهم

رایکا بابل 1- استقلال خوزستان2

ملوان 1- مس کرمان 1

شهرداری همدان1 - شهرداری آستارا 1

ماشین‌سازی‌تبریز2 - شمس آذر قزوین2

سایپا صفر- پارس جنوبی جم صفر

آرمان گهر2 - خیبر خرم‌آباد 1

استقلال ملاثانی صفر - خوشه طلایی ساوه 1

شاهین شهرداری‌بوشهر صفر - مس شهر بابک صفر