استقلال - فجر سپاسی پس از ۲۹۹۳ روز در ورزشگاه آزادی

استقلال - فجر سپاسی پس از ۲۹۹۳ روز در ورزشگاه آزادی

یکی از دیدارهای مهم هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال کشور روز چهارشنبه بین دو تیم استقلال و فجر سپاسی است که این بازی آخرین بازی از هفته نوزدهم نیز می‌باشد. دو تیم در حالی فردا به مصاف هم می‌روند که دیدارشان در نیم فصل اول برنده نداشت و در هفته هجدهم نیز رده‌های اول و چهاردهم جدول را در اختیار دارند. همچنین این دیدار را می‌توان تقابل بهترین خط دفاع و ضعیف‌ترین خط حمله لیگ نیز به حساب آورد.

فجر سپاسی آخرین بار در فصل ۹۳-۹۲ در لیگ برتر حضور پیدا کرد و پس از سقوط در آن فصل به لیگ دسته اول، تا قبل از سال ۱۴۰۰ مجال بازگشت به لیگ برتر را نیافت.

آخرین باری که دیدار استقلال و فجر سپاسی در ورزشگاه آزادی و در جریان لیگ برتر انجام شد به نیم فصل نخست فصل ۹۳-۹۲ باز می‌گردد که آبی پوشان آن بازی را با تک گلی که توسط هاشم بیگ‌زاده به ثمر رساندند با پیروزی پشت سر گذاشتند. این بازی در روز ۲۳ آذر سال ۹۲ برگزار شد تا از آخرین بازی این دو تیم در ورزشگاه آزادی بیش از ۸ سال و ۲ ماه بگذرد.

استقلال و فجر سپاسی در حالی از هفته نوزدهم لیگ برتر در روز چهارشنبه ۴ اسفند در ورزشگاه به میدان می‌روند که آخرین دیدارشان در این ورزشگاه ۲۹۹۳ روز پیش بوده است و شاید این فاصله زمانی یکی از نکاتی باشد که بر جذابیت‌های این بازی اضافه می‌کند.

دیدار دو تیم در نیم فصل اول در حالی با نتیجه یک - یک به پایان رسید که آبی پوشان تا ثانیه‌های پایانی با نتیجه یک بر صفر از میزبان خود پیش بودند و با گلی که در دقیقه ۹۵ دریافت کردند اولین امتیازات را در این فصل از دست دادند.