درخشش زوج هنرمند بوشهری در جشنواره واگویه‌های جنوب

درخشش زوج هنرمند بوشهری در جشنواره واگویه‌های جنوب

دومین جشنواره واگویه‌های جنوب به میزبانی کیش با موفقیت چشمگیر هنرمندان بوشهری همراه شددر این جشنواره ۹۰۰ دقیقه اثر از ۹ استان کشور با موضوع قصه‌های جنوب ارائه شد که در پایان اثر تشک ابری به نویسندگی و اجرای پیمان زند و به تهیه کنندگی مرحوم نگین کتویی زاده رتبه نخست را از آن خود کرد.

همچنین در این جشنواره حسن مختارزاده هنرمند کنگانی با داستان صوتی سایه‌ای که پوست خورد رتبه دوم و محمد قاسم پور با داستان صوتی همون شب رتبه سوم را از آن خود کردند و از ندا طالشی با داستان صوتی هیما به عنوان شایسته تقدیر جشنواره تجلیل شد.

از میان ۹۰۰ دقیقه اثر ارسال شده به دبیرخانه ۱۵ اثر برگزیده شدند و از میان ۱۵ اثر برگزیده شده پنج اثر حاضر رتبه شده و از عوامل این آثار تجلیل شد.

داوری این جشنواره که به همت سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شده بود بر عهده شاهین بهرام نژاد هنرمند توانمند بوشهری در کنار آقایان امین جوکار و منصور ضابطیان از تهران بود.

همچنین در این جشنواره از خانم احترام برومند همسر مرحوم داود رشیدی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین قصه گوهای ایران و حیدر (هیدو) هدایتی خواننده بنام و صاحب سبک جنوب قدردانی شد.

پیمان زنده هنرمند بوشهری که در این جشنواره با اثر تشک ابری رتبه اول را کسب کرد در ارتباط با این جشنواره گفت: شاهد یک جشنواره حرفه‌ای با حضور هنرمندان توانمندی از استان‌های مختلف کشور بودیم و خوشحالم که توانستم به عنوان نماینده‌ای کوچک از جامعه هنری بوشهر در این جشنواره رتبه اول را کسب کنم.

وی تاکید کرد: بوشهر ظرفیت‌های بسیار زیادی در عرصه قصه‌گویی دارد و هنرمندان توانمندی در این زمینه فعالیت می‌کنند جا دارد که بوشهر با این همه ظرفیت بتواند میزبان چنین جشنواره‌ای باشد.

زند گفت: به اندازه همه آدم‌های جنوب قصه وجود دارد و باید از این ظرفیت بیش از پیش استفاده کنیم.