انتشار تصاویر شاکی به بهانه تبلیغات دردسر ساز شد

انتشار تصاویر شاکی به بهانه تبلیغات دردسر ساز شد

رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: فردی که با انتشار تصاویر یک شهروند به بهانه تبلیغات در شبکه اجتماعی ‏اینستاگرام، مزاحمت ایجاد می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ کارگاه علی حسینی بیان کرد: شاکی مدتی قبل از طریق شبکه اجتماعی ‏اینستاگرام با فردی که خود را دکتر زیبایی معرفی کرده بود آشنا شده و برای انجام عمل زیبایی به محل کار وی مراجعه کرده ولی ‏پس از مدتی متوجه انتشار عکس‌های وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام شد.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات و تشکیل پرونده اولیه، با همکاری شاکی و انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با ‏هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار شد.

وی ادامه داد: متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی شد، ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات ارایه شده ‏توسط کارشناسان پلیس فتا به ‌ناچار لب به اعتراف گشود و هدف از انتشار تصاویر شاکی را تبلیغ عمل‌های زیبایی خود برای ‏کسب شهرت و فالور بیان کرد.

سرهنگ حسینی با هشدار در خصوص سوء استفاده از تصاویر و فیلم‌های خصوصی افراد، گفت: برابر ماده ۷۴۵ قانون ‏مجازات اسلامی هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی افراد را بدون رضایت آنها ‏جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا  موجب هتک حیثیت افراد ‏شود، به حبس یا جزای نقدی و یا هر ۲ مجازات محکوم خواهد شد.‏

رئیس پلیس فتا خوزستان به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: در صورت مشاهده مصادیق جرایم ‏سایبری، مراتب را به پلیس فتا محل سکونت خود اطلاع داده و یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس ‏www.cyberpolice.ir ‏ بخش ‏فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.‎