راه‌اندازی پرواز شیراز - دمشق

راه‌اندازی پرواز شیراز - دمشق

 معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اشاره به تلاش‌ها برای افزایش خطوط پروازی بین‌المللی در این استان گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا پروازهای بین المللی از فرودگاه شیراز را افزایش دهیم و در این راستا، راه اندازی پرواز شیراز- دمشق در حال پیگیری است.

محمد فرخ‌زاده روز شنبه  داشت : خط پرواز مستقیم بین شیراز و نجف اشرف ۱۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ بعد از دو سال توقف، باری دیگر راه‌اندازی شد؛ ماه گذشته هم شاهد راه‌اندازی خط پرواز شیراز به کویت بودیم و انشالله از یکم فروردین ماه ۱۴۰۱ نیز خط شیراز به سوریه راه‌اندازی می شود.
وی گفت: قرار است مدیران شرکت‌های هواپیمایی بزودی در نشستی با استاندار فارس حضور یابند و ما سعی می‌کنیم در این جلسه که به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد، موضوع تقویت گردشگری فارس در جام جهانی قطر را هم مورد بررسی قرار دهیم.

اولویت‌های گردشگری فارس
معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: افزایش ظرفیت‌های ارتباطی و گسترش تعاملات بین دستگاه‌ها از مهمترین رویکردهای حوزه معاونت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ایجاد تعاملات بین دستگاهی و هم‌افزایی با هدف رفع مشکلات استان و پیشبرد هر چه بهتر امور از مهمترین رویکردهای این معاونت به شمار می‌رود.


فرخ زاده اظهار داشت: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا در وهله نخست برنامه‌های حوزه زیارت و گردشگری را تدوین کنیم و اهداف مشخص شده در این حوزه را بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پیش ببریم.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در آستانه سال نو و ایام نوروز قرار داریم و با در نظر گرفتن احتمال افزایش سفرهای نوروزی در سال جدید، سعی کردیم تمام تمهیدات لازم را برای ورود مسافران به شیراز بیندیشیم.

لزوم آمادگی شیراز با وجود امکان لغو سفرهای نوروزی
معاون استاندار فارس در ادامه با بیان اینکه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی متناسب با تصمیم‌گیری‌های ستاد کرونا کشور و استان تنظیم می‌شود، گفت: هرچند که به این موضوع کاملا واقف هستیم که در اوج کرونا امکان لغو سفرهای نوروزی وجود دارد اما با توجه به اینکه ممکن است برخی از مردم بدون در نظر گرفتن شیوه‌نامه‌های بهداشتی سفر کنند، تدابیر لازم برای مسافران اتخاذ شده و ما آمادگی کامل را برای ورود مسافران به شیراز در ایام نوروز داریم.
این مقام مسئول عنوان کرد: تمرکز بر موضوع اقتصاد در حوزه گردشگری و توسعه کسب و کارهای کوچک و استفاده از فرصت‌های کارآفرینی نیز برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است.

باید همه مردم بتوانند از خدمات گردشگری استفاده کنند
فرخ زاده همچنین گفت: تدوین و اجرایی کردن برنامه‌های آموزشی به منظور آشنایی مردم با انواع روش‌های گردشگری، اماکن گردشگری و مسائل مربوط به این حوزه نیز در اولویت معاونت امور زائرین و گردشگری استان فارس قرار دارد. چراکه بسیاری از مردم گردشگری را به عنوان خدمات لوکس تلقی می‌کنند. در صورتی که باید شرایطی فراهم شود تا همه مردم بتوانند از این ظرفیت بهره ببرند.
وی برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت را از دیگر اولویت‌های این معاونت دانست و گفت: شیراز، قم و مشهد سه شهر مذهبی و زیارتی کشور هستند که افزایش مراودات و تعاملات بین شهر شیراز با این دو شهر در دستور کار قرار دارد.

محمد فرخ‌زاده روز چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰در آیینی با حضور استاندار فارس به عنوان معاون امور زائرین و گردشگری این استانداری معرفی شد؛‌ آیینی که طی آن ماموریت تدوین برنامه چهارساله حوزه زیارت و گردشگری به وی سپرده شد.
محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در سخنانی در این آیین با بیان اینکه معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری، هماهنگ‌کننده همه فعالیت‌های استان در این حوزه است، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی امور زائرین و گردشگری باید ضمن تمکین از معاون استاندار با هماهنگی کامل در این حوزه گام بردارند.