تله کابین سپدان پروانه استاندارد گرفت

تله کابین سپدان پروانه استاندارد گرفت

مدیر کل استاندارد فارس گفت: با بررسی‌های فنی و ایمنی، پروانه استاندارد برای تله کابین ۴ نفره منطقه سپیدان، صادر شد.
رهنما با بیان این که ورزش دوستان می‌توانند با خیال آسوده از این تله کابین استفاده کنند افزود: پروانه استاندارد صادر شده یک سال اعتبار دارد و برای اطمینان از ایمنی تله کابین، هر سه ماه یک بار، بازرسی‌های دوره‌ای و مراقبتی انجام می‌شود.

وی افزود: این تله کابین باید حداقل یک مسئول فنی و ۴ اپراتور داشته باشد و بهره بردار ملزم به استفاده از محور‌های ساخته شده با برچسب تایید شرکت بازرسی استاندارد است و همچنین ملزم به رعایت شیوه نامه‌های بهره برداری سرویس و نگهداری، تعمیرات اصولی و استفاده از افراد مجاز در طرح تخلیه اضطراری و نوع کنترل این تله کابین PLC است.
مدیرکل استاندارد فارس بیان کرد: تجهیزات تفریحی تله کابین مشمول استاندارد اجباری و راه اندازی و بهره برداری از هر نوع تله کابین، مستلزم دریافت پروانه استاندارد است.
رهنما درباره وضعیت کیفیت محصولات واحد‌های تولیدی دارای علامت استاندارد استان فارس خاطر نشان کرد: با توجه به بازرسی‌های سرزده و نمونه برداری‌های انجام شده، کیفیت محصولات تولیدی استان قابل قبول است و مصرف کنندگان می‌توانند با اطمینان از کالا‌های دارای علامت استاندارد استفاده و در صورت داشتن هرگونه شکایت مراتب را به اداره کل استاندارد منعکس کنند.
راه ارتباطی مصرف کنندگان با اداره کل سامانه رسیدگی به شکایات در سایت اداره کل استاندارد و همچنین شماره گیری ۳۶۲۹۰۹۰۶ است.
وی از افزایش ۱۰ درصدی بازرسی فنی و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی استان نسبت به برنامه پیش بینی شده خبر داد و گفت: در ۱۱ ماه گذشته بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ بازرسی سرزده از واحد‌های تولیدی استان انجام و بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ نمونه کالا نمونه برداری و در آزمایشگاه‌ها مورد آزمون قرار گرفت.
مدیرکل استاندارد فارس گفت: ۱۵ واحد تولیدی متخلف در زمینه مصالح ساختمانی پلمب شد که تمکین نکردن مدیران این واحد‌های تولیدی به قوانین استاندارد و توجه نداشتن به اخطار‌های اداره کل استاندارد مبنی بر دریافت پروانه استاندارد منجر به حکم قضایی پلمب این واحد‌ها شد.